Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snälla sluta vara så himla oroliga gällande skatteåterbäringen. Först och främst, så skulle jag önska att vår @Lasseman berättar för oss på vilket sätt som borgenärerna kan få vetskap om att man får skatteåterbäring och storleken på densamma?!

Sen är det ju fortsatt så att om man får en skatteåterbäring på låt säga 11.000kr, så är ju inte det någon bestående ökning och i vanliga fall pratar Skusan om att en varaktig ökning om 4-5000kr/mån ska föranleda en omprövning och det uppgår ju sannerligen inte ovanstående belopp till... Har man dessutom 20-talet skulder på typ 1 mille, så blir ju beloppet till respektive borgenär nästintill skrattretande, men självklart, rätt ska vara rätt ! :)

Det går bra att önska. Något annat?

Lite lustigt att folk på riktigt verkar tro att saker regelmässigt sker med godtycklighet som grund. Det görs bedömningar som faller ut olika, det är juridik.
Samma sak som om man slår en person, det finns ingen färdig mall på hur en dom över det skulle landa. Det är många parametrar som spelar in där med.

Hej har en fråga!
Har snart avklarat min skuldsanering på 5 år, skall gå ut nu början av Februari!
Men sedan 8 månader så har jag inte behövt betala något då min sambo studerar så skall inte enligt senaste beslut betala ngt mer.
Det som var lite konstigt var att jag köpte en julklapp med klarna betala direkt ändå gjorde de en UC miniupplysning så jag fick på kivra! Kollade denna och där står nu inget om skuldsanering eller skuldsaldo
kreditvärdighet medel står det!
Tänkte först vad kan de här vara så jag provade beställa en tröja med klarna faktura 14 dagar och till min förvåning gick det igenom utan problem!
Har aldrig kunnat välja faktura eller liknande!

Så vad har hänt är skiten redan över trots de är 2 månader kvar ?
Skuldsanering över och det första du gör är att belöna dig med en massa nya lån till en tesla du kallar ”liten julklapp”! Stackars de som faktiskt kämpar och tar skuldsanering på allvar och har lärt sig en läxa, det har tydligen inte du

Skuldsanering över och det första du gör är att belöna dig med en massa nya lån till en tesla du kallar ”liten julklapp”! Stackars de som faktiskt kämpar och tar skuldsanering på allvar och har lärt sig en läxa, det har tydligen inte du
Tror att personen bara skriver för att provocera. Är nog inte någon sanning i detta

Och kanske locka någon att testa så den drar på sig onödiga förfrågningar?
På tal om förfrågningar.
Nu är jag precis i starten på min beslutade sanering men jag fick häromdagen ett brev att Intrum Justitia gjort en upplysning på mig, ingen aning om varför..
Men du som ändå varit i svängen nu fem år, kommer dessa upplysningar ske regelbundet?
Har förstått det som att dom räknas som vanliga förfrågningar så varje upplysning ligger kvar ett år va?

På tal om förfrågningar.
Nu är jag precis i starten på min beslutade sanering men jag fick häromdagen ett brev att Intrum Justitia gjort en upplysning på mig, ingen aning om varför..
Men du som ändå varit i svängen nu fem år, kommer dessa upplysningar ske regelbundet?
Har förstått det som att dom räknas som vanliga förfrågningar så varje upplysning ligger kvar ett år va?

Dom kan välja att kolla regelbundet ja

På tal om förfrågningar.
På mig är det bara Svea som tagit årlig upplysning varje oktober. Annars var det väl ett gäng precis i början och sen inget.

Åter en fråga kring skatteåterbäringen. Om jag får skuldsanering (har inledande nu) så kommer jag att de kommande fem åren i juni varje år få tillbaka mellan 25-30k på skatten pga avdrag för resor till och från arbete (har 86 km enkel väg till jobbet). Får jag behålla dessa pengar i juni eftersom juni är en betalningsfri månad?

Åter en fråga kring skatteåterbäringen. Om jag får skuldsanering (har inledande nu) så kommer jag att de kommande fem åren i juni varje år få tillbaka mellan 25-30k på skatten pga avdrag för resor till och från arbete (har 86 km enkel väg till jobbet). Får jag behålla dessa pengar i juni eftersom juni är en betalningsfri månad?
Får du inte det inräknat i förbehållsbeloppet? Isf känns det konstigt att du kan få räkna av det en gång till?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp