Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skickade till min handläggare och frågade precis. Läste också på kfm sida att vid inledande (som jag fått vad jag förstår) så ska jag redan nu börja betala till kfm.

Hej,

Jag får lön på torsdag nu den 25:e mars, ska jag betala på mina skulder enligt den betalningsplan jag har med inkassobolagen eller ska jag sluta betala på dom från och med denna månad?
När jag fick skuldsanering gjorde man första inbetalningen till KF månaden efter man fick inledande. Jag fick i april, gjorde min första inbetalning enligt plan i maj.

Jag skickade till min handläggare och frågade precis. Läste också på kfm sida att vid inledande (som jag fått vad jag förstår) så ska jag redan nu börja betala till kfm.

Hej,

Jag får lön på torsdag nu den 25:e mars, ska jag betala på mina skulder enligt den betalningsplan jag har med inkassobolagen eller ska jag sluta betala på dom från och med denna månad?
Alltid bra att kolla med handläggaren. Bättre en fråga för mycket än tvärtom.

Alltid bra att kolla med handläggaren. Bättre en fråga för mycket än tvärtom.

Min handläggare skrev till mig nu på förmiddagen.

Hej x,

Ursäkta för sen svar. Jag har sänt ett beslut om inledande av skuldsanering till dig per post den 2021-03-19.

Hör av dig om du har frågor.

Ska bli intressant att se vad jag får betala per månad :) Nu betalar jag 7500 kr/månaden på mina skulder till inkassobolagen. Nettoinkomst 28k + frugans nettoinkomst på 5k ca. Hyra 6700 kr och kostnad för resor till och från jobb 6500 kr/månaden.

Ska bli intressant att se vad jag får betala per månad :) Nu betalar jag 7500 kr/månaden på mina skulder till inkassobolagen. Nettoinkomst 28k + frugans nettoinkomst på 5k ca. Hyra 6700 kr och kostnad för resor till och från jobb 6500 kr/månaden.
Jag är ensamstående, lön ca 23k netto, hyra 5100, inga resor. Jag betalar 10146:-/månad.

Får man fråga vad dina skulder berodde på?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp