Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det görs som sagt med alla som söker skuldsanering. Får jag fråga när du skickade in din ansökan? Mest nyfiken på hur dom ligger till tidsmässigt med ansökningar då jag själv skickade in en för nästan 3 månader sedan....

skickade in ansökan 2 juli :)

• Gilla
Reaktioner: p79
VI fick beviljad skuldsanering i juni med inledande i mars i år, har alltså haft sanering i 7 månader. Måste säga att det är det bästa vi nånsin gjort! Slippa ha ont i magen varje månad då det är dags att betala räkningar, att veta att man hamnar på minus hur man än vrider och vänder på det osv. Nu har vi våra fasta utgifter varje månad och inte miljoner räkningar!

Samma dag som vi fick reda på att vår skuldsanering hade gått igenom, fick jag också beskedet att jag har en fibromyalgi. Jag jobbar heltid och tänker fortsätta med det trots ständiga smärtor. I samband med utredningen fick jag erbjudande om att gå ett program där man lär sig hantera sin smärta, vilket jag tackade ja till. Vilket innebär att jag från december till april kommer att få förebyggande sjukpenning vissa dagar, denna ersättning är ca 80% av lönen. Detta medför en lägre inkomst under dessa månader.
Frågan är om jag ska kontakta KF för omprövning eller ska jag strunta i det och försöka fixa det ändå, trots lägre inkomst?
Vad händer om jag kontaktar dem och berättar läget? Startas det en ny utredning med koll av ekonomin osv?

VI fick beviljad skuldsanering i juni med inledande i mars i år, har alltså haft sanering i 7 månader. Måste säga att det är det bästa vi nånsin gjort! Slippa ha ont i magen varje månad då det är dags att betala räkningar, att veta att man hamnar på minus hur man än vrider och vänder på det osv. Nu har vi våra fasta utgifter varje månad och inte miljoner räkningar!

Samma dag som vi fick reda på att vår skuldsanering hade gått igenom, fick jag också beskedet att jag har en fibromyalgi. Jag jobbar heltid och tänker fortsätta med det trots ständiga smärtor. I samband med utredningen fick jag erbjudande om att gå ett program där man lär sig hantera sin smärta, vilket jag tackade ja till. Vilket innebär att jag från december till april kommer att få förebyggande sjukpenning vissa dagar, denna ersättning är ca 80% av lönen. Detta medför en lägre inkomst under dessa månader.
Frågan är om jag ska kontakta KF för omprövning eller ska jag strunta i det och försöka fixa det ändå, trots lägre inkomst?
Vad händer om jag kontaktar dem och berättar läget? Startas det en ny utredning med koll av ekonomin osv?

Man begär en omprövning vilket i sig inte är så komplicerat, bara det att det är upp till tre månaders handläggningstid. Men om du gör det nu så borde du ju hinna få en ändring iaf i början av din förändring. Får man en minskad inkomst med 500kr kan man begära omprövning, för dig låter det ju som att det blir mer minskning än så. Iofs ska ju bufferten täcka upp en del men det beror på hur mycket mindre du kommer få ut under dom där månaderna.

Är så nervös i dessa väntans tider.

Fått inledande den 28 augusti, tidsfristen för borgenärer att höra av sig om Fodringar tog slut den 30 september.

När kan jag vänta mig någon typ av reaktion på detta? Brukar dom ringa? Skicka förslag?

Är så nervös i dessa väntans tider.

Fått inledande den 28 augusti, tidsfristen för borgenärer att höra av sig om Fodringar tog slut den 30 september.

När kan jag vänta mig någon typ av reaktion på detta? Brukar dom ringa? Skicka förslag?
jag fick mitt inledande i början av juni, typ 11 eller 13 juni och föeslaget i slutet av september.. kring den 18 sep så det tog strax över 3 månader för mig. Kanske hade otur att det var under semestertider men annars får du nog räkna med ca 3 mån till förslaget.

jag fick mitt inledande i början av juni, typ 11 eller 13 juni och föeslaget i slutet av september.. kring den 18 sep så det tog strax över 3 månader för mig. Kanske hade otur att det var under semestertider men annars får du nog räkna med ca 3 mån till förslaget.

Det lät som en ganska snabb handläggningstid.

Dåså nu sitter jag vaken till 00.01 varje natt och kollar poit. Den adrenalinkicken är fan så mycket bättre än spel!

Varför ska du kolla fin poit gör? Är ganska ny inom skuldsanering, så därför jag undrar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp