Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, absolut, men de blir mindre pengar ut i lön isåfall. Jag får fundera på detta.
Vårt rikskort är värt 1760kr och dom drar ca 1300kr på lönen för det, så man tjänar ju på att ha det.
Nuförtiden kan man även nyttja kortet i alla mataffärer, vilket gör det extra förmånligt :)
Särbon har ett sådant och det är guld värt.
Jag hade behållt det då mat alltid behövs.

Särbon har ett sådant och det är guld värt.
Jag hade behållt det då mat alltid behövs.

Mmm, jag har sällan handlat luncher för pengarna utan använder det enkom för att handla mat på Ica !

Följdfråga: Under dessa 30 dgr...händer ingenting under den tiden eller brukar lånegivaren under denna period begära verkställighet och isåfall, hur hanteras det av Er ?

Dom kan begära verkställighet och utslag och domar kan verkställas trots att dom inte vunnit laga kraft. Kfm kan utmäta pengar och egendom och göra löneutmätning men sökande får inte pengar innan extiteln fått laga kraft. Pengarna stannar hos kfm

Dom kan begära verkställighet och utslag och domar kan verkställas trots att dom inte vunnit laga kraft. Kfm kan utmäta pengar och egendom och göra löneutmätning men sökande får inte pengar innan extiteln fått laga kraft. Pengarna stannar hos kfm

Ok...”dom kan begära verkställighet” skriver Du, men är det vanligt försigkommande att dom gör just det under denna 30-dagars period?!

Ok...”dom kan begära verkställighet” skriver Du, men är det vanligt försigkommande att dom gör just det under denna 30-dagars period?!

Nja. Inte jättevanligt men visst händer det

Nja. Inte jättevanligt men visst händer det

Mmm och som jag skrev häromdagen, just Swedish Credit Group är nog en av dessa aktörer som gör just det du beskriver direkt !

Senast ändrad:
Ringer KF från dolt nummer, 010- eller vad?

Ringer KF från dolt nummer, 010- eller vad?

Nästan alltid 010. Telefonin har strulat och vi har fått ringa ut på ett annat vis, då tror jag det varit skyddat men det är sällan

När man fått bekräftelse från KFM att man sökt skuldsanering och de står Göteborg är det då kontoret i Göteborg som kommer utreda när det är dags om säg 6 månader cirka?

Har nu sökt skuldsanering för andra gången efter avslag på första ansökan och lagt ner väldigt mycket tid på det personliga brevet, nu är det bara att vänta igen och kämpa på. Jag uppdaterar under resans gång.

Fortsatt trevlig sommar allihopa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp