- Meddelanden
- 891
- Mottagna reaktioner
- 551
- Poäng
- 577
Sitter här med en stor hög papper med alla lån och försöker reda ut vad som är vad. Inte så lätt alltid då flera inkassobolag köper och säljer skulder av varandra som andra byter strumpor, även när de ligger under utmätning. Nåväl. Har fått registerutdrag på allt som gått via KF och i de papperna så står det ett belopp, "Belopp att betala i detta mål" en summa. Men i papprena för det som ligger med i min utmätning står ett annat, högre belopp. Det är med räntan som tickat på till dagens datum. Vilket av dessa ska jag ta upp i ansökan om skuldsanering? Det skiljer sig mkt i beloppen, på ett "belopp att betala" står det 5900:-, men de vill till dags datum ha 15009:- genom löneutmätning. Räntan gör sitt.
En annan fråga, hur personlig ska man bli i ansökan..? Ska man bara skriva hur det uppkommit, eller ska man lägga till mående över situationen och oro över framtiden osv.. ?
Hjälp!
En annan fråga, hur personlig ska man bli i ansökan..? Ska man bara skriva hur det uppkommit, eller ska man lägga till mående över situationen och oro över framtiden osv.. ?
Hjälp!
Senast ändrad:
I ansökan om sanering står bara att jag ska ange uppskattad skuld /fordringsägare , blev förvirrad om jag ska uppge kapitalbeloppet eller det skulden med ränta är uppe i idag. Men då tar jag beloppen från KF papperna rakt av