Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Sorry, telefonen stavar knäppt:oops:
Om kfm anser att bostaden inte är ngt att utmäta utan rekommenderar löneutmätning,kan ändå den som äger skulden begära försäljning?

Rekommenderar löneutmätning? Så funkar det inte heller, går det löneutmäta blir det så, om skulden kommer ta för lång tid att betala kommer man kolla på fastighet också.

Om kfm säger att den inte har något övervärde mäts den inte ut. Det kan dock överklagas av borgenären om jag minns rätt. Aldrig varit med om det dock, en sökande har sagt att dom tänkt göra det om kfm vägrade utmäta men där kom kfm ändå fram till att den skulle utmätas.

Rekommenderar löneutmätning? Så funkar det inte heller, går det löneutmäta blir det så, om skulden kommer ta för lång tid att betala kommer man kolla på fastighet också.

Om kfm säger att den inte har något övervärde mäts den inte ut. Det kan dock överklagas av borgenären om jag minns rätt. Aldrig varit med om det dock, en sökande har sagt att dom tänkt göra det om kfm vägrade utmäta men där kom kfm ändå fram till att den skulle utmätas.
Så du menar att i första hand är det löneutmätning ? Men om skulden t ex hamnar på 500000 är det för stort för löneutmätning ? Rent allmänt dvs. Har man inget övervärde och inga tillgångar så finns det väl inte så mkt mer ? Som sagt jag är orolig och funderar i alla banor

Då är det ändå som jag sa, du har inte ngt alternativ såvida du inte betalar skulden nu.
Nej inte med den skulden, men sen har jag ju andra där jag har avbetalningsplan hos inkasso. Dock blir det ju svårt att hålla betalningen på om man får utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp