Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering

Dom drar 10 000? Men vad har du då att leva på?
Dom drar inget, jag betalar själv varje månad vilket man gör under skuldsanering. Efter att mina räkningar (hyra, el, tfn, a-kassa) är dragna har jag 4-5000 kvar. Man får lära sig att hantera det och i mitt fall funkar det utmärkt. Det handlar mycket om att förändra beteende avseende pengar, kostnader etc och det har jag gjort.

Dom drar inget, jag betalar själv varje månad vilket man gör under skuldsanering. Efter att mina räkningar (hyra, el, tfn, a-kassa) är dragna har jag 4-5000 kvar. Man får lära sig att hantera det och i mitt fall funkar det utmärkt. Det handlar mycket om att förändra beteende avseende pengar, kostnader etc och det har jag gjort.
Man betalar till ett konto hos kfm?

Har liknande kvar (har löneutmätning) efter att alla räkningar är betalda, så mycket pengar har jag aldrig haft förut, så för mej är det riktigt lyxigt :)

Stämmer! Kläder, tandläkare, medicin och allt man behöver.
Herregud, fast jag läste någonstans att man kan få högre belopp om bil var absolut nödvändigt. Jag vet inte om jag vågar detta...
Men det kan knappast bli sämre än idag, jag går back ca 20000 nu när jag slutat ta lån för att kunna betala lån...:oops:
Hur korkad får man va

Herregud, fast jag läste någonstans att man kan få högre belopp om bil var absolut nödvändigt. Jag vet inte om jag vågar detta...
Men det kan knappast bli sämre än idag, jag går back ca 20000 nu när jag slutat ta lån för att kunna betala lån...:oops:
Hur korkad får man va
När man fyller i inkomstuppgifterna så uppger man bl a om man har kostnader för resor till och från arbetet, men de täcker inte kostnaderna för en bil. Man uppger också om man behöver medicin eller liknande. Jag har exempelvis extra 528 kr/månad för kontaktlinser eftersom jag är extremt närsynt. Jag tycker faktiskt inte som sagt var att det är något problem att överleva på 4 - 5 tkr/månad (för mej själv) det går hur bra som helst, klart man måste vara sparsam, men jag är van att hushålla med pengarna. Förut gick det mesta till att betala på lånen.

Har liknande kvar (har löneutmätning) efter att alla räkningar är betalda, så mycket pengar har jag aldrig haft förut, så för mej är det riktigt lyxigt :)
Har fastnat på Vad man får ut vid löneutmätning, när jag kollade på kf hemsida och gjorde preliminär uträkning på hur mkt du får behålla i månaden så fick jag behålla 10 000 ca men då var det med hyra bil och allt...Kan det stämma? Då är vi ju iofs 2 vuxna och ett barn,han får ju behålla hela sin lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp