Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

I slutändan har du säkert betalat in det 3 dubbla så dem är nog nöjda med utmätning...

Dom jag är skyldig pengar. Eller det här dom inget att säga till om?

Dom har ju begärt verkställighet, det är ju det dom sagt, kfm avgör hur det ska verkställas, löneutmätning är det vanliga.
Dom får aktivt ta ställning till vissa åtgärder, som utmätning fastigheter och även om jag minns rätt utmätning av skepp och luftfartyg.
Så löneutmätning kan dom inte tacka nej till, dom kan ju förstås återkalla ärendet om dom vill när som helst, men inte tacka nej till löneutmätningen, eller utmätning på konton eller pensionsspar eller liknande.
Däremot får dom bestämma om dom vill ha din fastighet, och om jag minns rätt (det är inte jättevanligt), din fullriggare och helikopter.

Dom har ju begärt verkställighet, det är ju det dom sagt, kfm avgör hur det ska verkställas, löneutmätning är det vanliga.
Dom får aktivt ta ställning till vissa åtgärder, som utmätning fastigheter och även om jag minns rätt utmätning av skepp och luftfartyg.
Så löneutmätning kan dom inte tacka nej till, dom kan ju förstås återkalla ärendet om dom vill när som helst, men inte tacka nej till löneutmätningen, eller utmätning på konton eller pensionsspar eller liknande.
Däremot får dom bestämma om dom vill ha din fastighet, och om jag minns rätt (det är inte jättevanligt), din fullriggare och helikopter.
Vem får bestämma om dom vill ha fastigheten? Dom jag e skyldig pengar?
Har inte kfm det mandatet att bestämma?

Ja det är så vansinnigt hur det kan bli att man hamnar där man är! Jag har nu släppt allt o fått mitt första föreläggande Men med utmätning kommer man ju få någon krona kvar iaf o slippa detta jävulska pusslande varje månad! Jag är livrädd men ändå lugn på något vis. Hade någon sagt till mig för 10 år sen att jag skulle hamna hos KF..då hade jag nog skrattat. Jag den ansvarsfulla skötsamma, hjälpsamma kvinna...Men tydligen kan det drabba vem som helst...Men ångesten o skammen finns där fast jag försöker sträcka på mig. Jag är ingen sämre människa för det (intalar jag mig dagligen)
Precis som jag. Kronofogde var lika med livets botten. För lite mer än två år sedan betalade jag av min sons skulder hos kronofogden för det helvetet skulle han inte ha.
Det är rätt komiskt för idag sitter jag där själv.

Precis som jag. Kronofogde var lika med livets botten. För lite mer än två år sedan betalade jag av min sons skulder hos kronofogden för det helvetet skulle han inte ha.
Det är rätt komiskt för idag sitter jag där själv.
Ja usch hur det kan bli!!! Nu fasar jag för brevmängden o när löneutmätningen startar. Tusen..tusen tankar i huvudet o den här jädrans skammen o ångesten som kommer o går Men ångesten är inte hela tiden nu iaf..så man får glädjas åt det lilla!

Ja usch hur det kan bli!!! Nu fasar jag för brevmängden o när löneutmätningen startar. Tusen..tusen tankar i huvudet o den här jädrans skammen o ångesten som kommer o går Men ångesten är inte hela tiden nu iaf..så man får glädjas åt det lilla!
Breven har verkligen varit en stress och påfrestande. Som mest fick jag sex brev om dagen. ( har 29 olika lån). Sista månaden har det avtagit och nu lär det nog inte komma något i och med inledande skusan.
Löneutmätning har jag ej haft då mitt kontor är som sköldpaddor.
Jag tänker ändå att det kan aldrig bli värre än all stress varje månad när man inte fick ihop det och letande efter nya lån osv.

Breven har verkligen varit en stress och påfrestande. Som mest fick jag sex brev om dagen. ( har 29 olika lån). Sista månaden har det avtagit och nu lär det nog inte komma något i och med inledande skusan.
Löneutmätning har jag ej haft då mitt kontor är som sköldpaddor.
Jag tänker ändå att det kan aldrig bli värre än all stress varje månad när man inte fick ihop det och letande efter nya lån osv.
När du säger 6 brev,är det föreläggande och beslut då? Men har dina skulder bara stått still nu utan löneutmätning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp