Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Om du räknade på kronofogdens hemsida när du skriver in total beloppet så blir det inte rätt tyvärr
Okej är det "bara" 150k som går ditt så är det hanterbart på den tid du säger fattade det som om beloppet var betydligt högre. My bad!
Har redan lyckats beta av ca 70.000 i år och nu denna månad ungefär 15.000 till då jag får retroaktiv lön och börjat jämka. Har 2 st under föreläggande som måste betalas.. Börjat släppa vissa med lägre belopp kvarför att kunna betala andra, och sen slutbetalar jag dom, släpper nästa osv.. funkat 2 månader iallafall.. Så OM det inte går till kronofogden i raketfart så kanske jag hinner betala av resten innan löneutmätning börjar..

Har helt sen också med hur mycket du har i skulder gentemot inkomst.

Är det 150tkr så är det nog inte tal om skuldsanering
Nej har mer ca 170.000 till som jag betalar av på.. På deras hemsida kunde man göra test och fick upp att det fanns chans att bli beviljad det

Så drygt 300 000 totalt i skuld? med hur mycket i inkomst per år?

Då lär du inte få igenom en sanering... KFM räknar på att vara skälig för ev skuldsanering ska man inte kunna betala tillbaka allt inom överskådlig framtid, eller 10-12 år. Om du tjänar mer per år än din totala skuld lär de anse att du bör klara det på kortare tid själv

Då lär du inte få igenom en sanering... KFM räknar på att vara skälig för ev skuldsanering ska man inte kunna betala tillbaka allt inom överskådlig framtid, eller 10-12 år. Om du tjänar mer per år än din totala skuld lär de anse att du bör klara det på kortare tid själv
För mig spelar det faktiskt ingen roll om det är genom skuldsanering eller löneutmätningen sålänge jag blir skuldfri inom överskådlig tid.. Inte lika mycket kvar i månaden vid löneutmätning MEN bättre än va jag har det nu

7-15år+ är det som gäller. Inte 10-12år+

355.000 kr bruttoinkomst är ca 283000 kr netto.
23500 kr i månaden netto. totala boendekostnader är på 10.000 kr så 13500kr kvar.

Med övriga räkningar, samt transport, mat, försörjning för 1 vuxen + 2 barn så finns det inte många kronor kvar som går att betala lån för.

Tror faktiskt inte det är en omöjlighet. Även om det är på gränsen.

7-15år+ är det som gäller. Inte 10-12år+

355.000 kr bruttoinkomst är ca 283000 kr netto.
23500 kr i månaden netto. totala boendekostnader är på 10.000 kr så 13500kr kvar.

Med övriga räkningar, samt transport, mat, försörjning för 1 vuxen + 2 barn så finns det inte många kronor kvar som går att betala lån för.

Tror faktiskt inte det är en omöjlighet. Även om det är på gränsen.
Får inte ut riktigt så mycket i månaden. Runt 20-22.000

Får inte ut riktigt så mycket i månaden. Runt 20-22.000
Av dessa 20.000 - 22.000

Hur ser utgifterna ut om man bortser alla lån

Hyra:
Bredband:
Vatten/Sopor/Fjärrvärme:
Totala Resekostnader för alla 3:
Mobilabbonemang;
Elkostnader:
Facket:
Akassa:
Hemförsäkring/Barnförsäkring:
Eventuell förskoleavgift:
Medicin:
Övriga räkningar som är ett måste:
Matkostnad: Säg 9000kr (Räknar på 4000kr för dig och 2500 kr per barn)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp