Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering - vinstskatt på 280 tkr kommer i mars

Ok, ja - 4000 är ju ingenting.

Men har skulder på över 3 msek (om man räknar in vinstskatten i mars) och är mellan 35-40 år.

Hade varit skönt att veta redan nu om det är helt kört eller ej. Men antar att få har erfarenhet och att allt sker fall per fall.

Men det är jag är säker på om man kollar på mitt fall så kommer jag inte bli skuldfri över mins resterande år.

Tar skatteverket som vill ha 280 tkr i mars hänsyn till det eller kommer de att neka.

Jag kan förmodligen låna till vinstskatten. Men då gräver jag min grav ännu djupare.

När är det egentligen meningen att man ska ge upp med betalningarna är då frågan.

Kronkalle har väl det slutgiltiga beslutet även om tex skatteverket är enda gäldenär som säger nej..?

Men har skulder på över 3 msek (om man räknar in vinstskatten i mars) och är mellan 35-40 år.

Hade varit skönt att veta redan nu om det är helt kört eller ej. Men antar att få har erfarenhet och att allt sker fall per fall.

Men det är jag är säker på om man kollar på mitt fall så kommer jag inte bli skuldfri över mins resterande år.

Tar skatteverket som vill ha 280 tkr i mars hänsyn till det eller kommer de att neka.

Jag kan förmodligen låna till vinstskatten. Men då gräver jag min grav ännu djupare.

När är det egentligen meningen att man ska ge upp med betalningarna är då frågan.

Kronkalle har väl det slutgiltiga beslutet även om tex skatteverket är enda gäldenär som säger nej..?

Skatteverket är inte gäldenär, det är du som är det.
Skatteverket är borgenär.

Jag är lite osäker men jag tror du får avslag om skulden inte är fastställd och kan vara med i en betalplan. Tror inte Skatteverket är intresserad av preklution

Låna mer om du ska söka sanering ska du absolut inte göra.
Kvalificerad insolvent är en del i bedömningen. Så i princip kan någon ha skulder på flera miljoner men ändå få avslag för att det faller på skäligheten.

Jag är lite osäker men jag tror du får avslag om skulden inte är fastställd och kan vara med i en betalplan. Tror inte Skatteverket är intresserad av preklution
I makens fall var ju skulden inte fastställd då han fick inledande men blev det strax efter så den kom ju m i betalplanen.

Anser du att jag bör invänta att skatteskulden anlänt i mars och först då efter det söka sanering och hoppas på det bästa?

Känner att jag inte orkar mer. Mitt sinne är inne på att söka sanering nu.

Tacksam för dina råd, Lasse.

Anser du att jag bör invänta att skatteskulden anlänt i mars och först då efter det söka sanering och hoppas på det bästa?

Känner att jag inte orkar mer. Mitt sinne är inne på att söka sanering nu.

Tacksam för dina råd, Lasse.
Sök nu. Det är lång väntetid. Och får du reda på hur stor skulden är i mars så misstänker jag att den är känd innan din ansökan behandlas.

Det stod mellan att betala förfallna hyror och kreditkortsfakturor eller betala vinstskatten. Jag fick ju reda på vinstskatten för 15 månader sen. Hade hoppats på att få ihop pengarna till vinstskatten på ngt sätt men det har jag inte lyckats med. Kommer kanske få ihop 50k men inte 280k.

Jag har fått veta av min redovisningskonsult att pengarna skall in i slutet på mars. Jag misstänker att det är Kronkalle relativt omgående efter det datumet.

På Skatteverkets hemsida skriver de om skuldsanering och att vinstskatter kan ingå.

Vinstskatten blir ju den totala spiken i kistan så förhoppningsvis har de överseende med att den är ny. Och ja, jag kan bevisa att insättningen jag fick från lägenheten på ca 380kkr gått till hyror och förfallna fakturor som var nära att skickas till inkasso.

Har i dagsläget inga anmärkningar eller skulder hos inkasso / kronofogden tack vare det. Men såhär i efterhand borde jag räknat ut vinstskatten och betalat in den direkt.
Söker du skuldsanering för företagare el som privatperson ?
Tänker att du använt vinsten till ditt företag ?

Det kan ju hända att de tycker att du ska betala av lite av skatteskulden via löneutmätning ett par år innan skuldsanering blir aktuellt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp