Ni som har/har haft skuldsanering: har ni betalat mindre någon månad och vad hände då?
men om man dela det på två månader ?Ingenting om du tar ikapp det månaden efter.

ja jag har skicka en omprövning redan men det tar några månader innan dem beslutar på det. stämmer med detta att om makar eller jämställde bellopen ska bli 10 219 ? jar är gift o min man är pensionär.Händer inget, Men kom ihåg att skicka in en omprövning om du varje månad har mer än 500 kr för lite (under Normalbeloppet (efter hyra, skuldsanering, transport, ev mediciner är betalda)). I fall det är så, så ska man inte göra det tuffare för sig själv än vad det är utan då lämnar man in en omprövning.
Normalbeloppen 2025:
Visa bilaga 5162
Så har du ex buffert på 600kr och är ensamstående med 1 barn på 8 år så ska du har 6186+3967+600= 10 753 kr kvar efter hyra, skuldsanering, transport, ev mediciner är betalda.
Har du då ex varje månad mindre än 10 253 kr kvar av någon anledning så motiverar det omprövning eftersom det är mer än 500kr för lite.
Ingenting om du tar ikapp det månaden efter.
Har sanering,ej tänkt så mkt på det iofs så står allt i beslutet men jag betalar ca 14k i månaden är gift och 2 barn mellan 2-10. D där med 10200 för makar är om ena är arbetslös? Inte fan får jag behålla 14500-15000 av lönen.Händer inget, Men kom ihåg att skicka in en omprövning om du varje månad har mer än 500 kr för lite (under Normalbeloppet (efter hyra, skuldsanering, transport, ev mediciner är betalda)). I fall det är så, så ska man inte göra det tuffare för sig själv än vad det är utan då lämnar man in en omprövning.
Normalbeloppen 2025:
Visa bilaga 5162
Så har du ex buffert på 600kr och är ensamstående med 1 barn på 8 år så ska du har 6186+3967+600= 10 753 kr kvar efter hyra, skuldsanering, transport, ev mediciner är betalda.
Har du då ex varje månad mindre än 10 253 kr kvar av någon anledning så motiverar det omprövning eftersom det är mer än 500kr för lite.
https://kronofogden.se/nagon-har-et...lopp/fbb-berakning#/berakning/civilstand-barnHar sanering,ej tänkt så mkt på det iofs så står allt i beslutet men jag betalar ca 14k i månaden är gift och 2 barn mellan 2-10. D där med 10200 för makar är om ena är arbetslös? Inte fan får jag behålla 14500-15000 av lönen.