Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering: Vad händer om jag inte kan betala? Erfarenheter & råd

Nej precis
Inga begått brott
Frågan va när man har skulder hos kf och blivit beviljad skuldsanering tar dom då bilen,vet att dom kan göra det när man har löneutmätning
Vilka är "dom"?

Fordon kan utmätas om det finns skulder för indrivning, man behöver inte ha pågående löneutmätning för att egendom ska kunna utmätas.

Om man inte har andra skulder för indrivning undertiden man har sanering förstås :)
Nollplan är bästa läget, dra på sig nya skulder som ändå inte kan drivas in via lön då utrymme saknas.
Borgenärer bryr sig inte heller, de får inte en krona oavsett.

Tackar alla
Och så undrar jag om hur det ser ut med att köra nån annans bil under skuldsanering? Behöver inte vara lika orolig som när jag hade löneutmätning?
Brukar köra frus bil ibland och åker till brodern och kör hans bil ibland
Under en skuldsanering utmäts ingenting. Du kan framföra vilken bil du vill.

Hur länge tar det från "beslut att inleda skuldsanering" till "beslut vunnit laga kraft"
Ni som har erfarenhet?

Hur länge tar det från "beslut att inleda skuldsanering" till "beslut vunnit laga kraft"
Ni som har erfarenhet?
Olika för alla, men...

Det går såhär
1. Beslut att Inleda.
2. Beslut om skuldsanering
och därefter 3v innan den vunnit laga kraft.

Ni som har erfarenhet?
Otroligt olika, för vissa går det snabbt, för vissa tar det ungefär så lång tid som väntetiderna säger och för vissa tar det väldigt lång tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp