Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering: Vad händer om jag inte kan betala? Erfarenheter & råd

Chans finns det men är betydligt svårare att få en andra gång
Ja men det handlar mer om du haft en fullgången sanering.
Avbryts den tror jag det är lättare.

Förlåt, men hur kan man lyckas bli beviljad en skuldsanering, få all information på papper - men ändå ha så otroligt dålig koll på hur läget ligger till?
Man måste läsa informationen man delges.

Sen är ju dock förvisso informationen så jävla vag och luddig. Allt är halmgubbar och "det beror på".

Ta en enkel sak som när man ska ompröva. Finns liksom inga jävla tydligheter. Ibland är det 4000 ibland 4500 ibland 5000.

Sätt en tydlig summa istället.

Sen är ju dock förvisso informationen så jävla vag och luddig. Allt är halmgubbar och "det beror på".

Ta en enkel sak som när man ska ompröva. Finns liksom inga jävla tydligheter. Ibland är det 4000 ibland 4500 ibland 5000.

Sätt en tydlig summa istället.
Det kan man inte :-D
Då är det ju inte öppet för tolkning ;-)

Tackar alla
Och så undrar jag om hur det ser ut med att köra nån annans bil under skuldsanering? Behöver inte vara lika orolig som när jag hade löneutmätning?
Brukar köra frus bil ibland och åker till brodern och kör hans bil ibland

Tackar alla
Och så undrar jag om hur det ser ut med att köra nån annans bil under skuldsanering? Behöver inte vara lika orolig som när jag hade löneutmätning?
Denna frågan är ställd och besvarad många gånger på forumet. Så du kan nyttja sökfunktionen och få svaret :)
Men det korta svaret är att ingen utmätning sker under skuldsanering OM du inte har nya skulder som ligger för utmätning.

Tackar alla
Vad jag förstår så vid beviljad skuldsanering är skuldsumman som skall betalas under ett antal åt fastställd. Enda orosmomentet som ev. kan uppstå är nog om man halkar efter med betalningarna och riskerar hamna i samma rävsax som man sökte sanering för att komma ur.

Hur är möjligheten med att köpa en bil under skuldsanering? Finns det något gräns?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp