Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering vad händer med medlåntagare?

Man får betala borgnärer fram till utmätning eller inledande skuldsanering startar. Efter det får man inte gynna något mer.

Pratade lite med kommunens skuldrådgivning om det. Jag fick betala fram till inledande startade. Betalde av Klarna så man inte blir permaspärrad där. Kommer inte ta på faktura, men hört att man kan blir permanent spärrad från ex swishbetalningar/kortbetalningar om det går genom Klarna. Så valde att avsluta dom, var inga problem med gynnande.

Man får betala borgnärer fram till utmätning eller inledande skuldsanering startar. Efter det får man inte gynna något mer.

Pratade lite med kommunens skuldrådgivning om det. Jag fick betala fram till inledande startade. Betalde av Klarna så man inte blir permaspärrad där. Kommer inte ta på faktura, men hört att man kan blir permanent spärrad från ex swishbetalningar/kortbetalningar om det går genom Klarna. Så valde att avsluta dom, var inga problem med gynnande.

Skrev nyligen i en tråd att man inte ska tro på allt en budget och skuldrådgivare säger, det är är ett exempel på det.

Jaså, trodde man får inte betala ett lån bara vid skuldsanering och att det går vid löneutmätning. BRA ATT VETA, TACK!

Jaså, trodde man får inte betala ett lån bara vid skuldsanering och att det går vid löneutmätning. BRA ATT VETA, TACK!
"Vid löneutmätning" är något påhittat begrepp här, det finns ingen sån status direkt. Det korrekta är mer i stil med "med skulder för verkställighet" eller "restförd"

"Vid löneutmätning" är något påhittat begrepp här, det finns ingen sån status direkt. Det korrekta är mer i stil med "med skulder för verkställighet" eller "restförd"
Okej,och att det går vid"med skulder för verkställighet "eller "restförd".BRA ATT VETA, TACK!

Jag kom på en fråga tlll, hur ska man tänka inför att ansöka om skuldsanering vad gäller fortsätta betala det man kan eller bara släppa allt?
Borde ju vara bra att man försöker minska totalskulden eller tänker jag fel?

Jag kom på en fråga tlll, hur ska man tänka inför att ansöka om skuldsanering vad gäller fortsätta betala det man kan eller bara släppa allt?
Borde ju vara bra att man försöker minska totalskulden eller tänker jag fel?
Alla gör olika. En del väljer släppa allt o bara betala fasta kostnader för att på så sätt lägga undan en buffert.
Jag valde att fortsätta betala bort mindre skulder fram till löneutmätningen kickade igång.
Vi sålde oxå huset där överskottet gick dels till kfm och resten gick till skulder som jag/vi själva betalde bort innan inledande. Det var inget som sågs som ett problem enl den handläggare jag/vi hade utan han såg det som positivt, att vi gjorde vad vi kunde för att betala.
Efter inledande får man inte betala på några skulder. Bara fasta kostnader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp