- Meddelanden
- 83
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 62
Kan du utveckla denna input? Jag är ny på detta och har kanske dumma frågor ber om ursäkt för det!Jag antar att du inte ser några tänkbara bekymmer med det agerandet?
Kan du utveckla denna input? Jag är ny på detta och har kanske dumma frågor ber om ursäkt för det!Jag antar att du inte ser några tänkbara bekymmer med det agerandet?
Okej ja det vill man ju undvikaDet som föreslås är inget bra förslag, det riskerar att i sig ge dig avslag för att du gynnat viss/vissa borgenärer.
Men om det handlar om löneutmätning?Det som föreslås är inget bra förslag, det riskerar att i sig ge dig avslag för att du gynnat viss/vissa borgenärer.
Man får betala borgnärer fram till utmätning eller inledande skuldsanering startar. Efter det får man inte gynna något mer.
Pratade lite med kommunens skuldrådgivning om det. Jag fick betala fram till inledande startade. Betalde av Klarna så man inte blir permaspärrad där. Kommer inte ta på faktura, men hört att man kan blir permanent spärrad från ex swishbetalningar/kortbetalningar om det går genom Klarna. Så valde att avsluta dom, var inga problem med gynnande.
"Vid löneutmätning" är något påhittat begrepp här, det finns ingen sån status direkt. Det korrekta är mer i stil med "med skulder för verkställighet" eller "restförd"Jaså, trodde man får inte betala ett lån bara vid skuldsanering och att det går vid löneutmätning. BRA ATT VETA, TACK!
Okej,och att det går vid"med skulder för verkställighet "eller "restförd".BRA ATT VETA, TACK!"Vid löneutmätning" är något påhittat begrepp här, det finns ingen sån status direkt. Det korrekta är mer i stil med "med skulder för verkställighet" eller "restförd"
Alla gör olika. En del väljer släppa allt o bara betala fasta kostnader för att på så sätt lägga undan en buffert.Jag kom på en fråga tlll, hur ska man tänka inför att ansöka om skuldsanering vad gäller fortsätta betala det man kan eller bara släppa allt?
Borde ju vara bra att man försöker minska totalskulden eller tänker jag fel?