Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Du kommer ju inte få behålla extra pengar för att betala på bilarna (tror inte ni får saneringen heller), så det kommer inte finnas några extra pengar att ompröva för. Om ni lyckas klara avbetalningarna under ett år om ni trots allt får sanering kommer ni vara helt barskrapade och kommer behöva dessa pengar för att komma ikapp till en dräglig tillvaro.
Omprövningen vill jag göra efter att jag blivit av med bilarna inte innan om jag nu får avslag vilket jag troligtvis får.

Som jag skrev tidigare så kommer jag göra mig av med båda varken jag eller frun känner att oj nu får vi köra i gamla rishögar. Tråkigt att jag inte tänkte så innan ansökan bara.
Inget fel i det som ni tänker, men det går att göra lite avkall och ta en smalare väg som kommer kännas piss. Vi klarar oss med defekta bilar. När ni letar så se till att ni får tag på rätt och inte stöter på massa problem med en gång. Det kommer givetvis komma massa reparationer som förhoppningsvis inte blöder ut plånboken totalt. E.v kan man fixa lite själv på bilarna också.

Inget fel i det som ni tänker, men det går att göra lite avkall och ta en smalare väg som kommer kännas piss. Vi klarar oss med defekta bilar. När ni letar så se till att ni får tag på rätt och inte stöter på massa problem med en gång. Det kommer givetvis komma massa reparationer som förhoppningsvis inte blöder ut plånboken totalt. E.v kan man fixa lite själv på bilarna också.
Jag fixar redan med bilarna själv om det är nåt man behöver göra t.ex bromsbyte, service och sånt så jag förstår absolut att det kommer finnas problem men det får jag ta

När bilarna är avbetalda så kan man lägga månadskostnaden på saneringen så tänkte jag. När de blir avbetalda så kan man lägga dessa 2000 på saneringen för det lär göras omprövning senare möjligtvis
Vad ska Du ompröva för? Ni får inte behålla något för bilarna, som @Lasseman nämnde i tidigare inlägg så skulle pengarna få tas från mat- eller buffertkontot. Det kommer mao inte finnas något att ompröva för, iaf inte gällande bilarna.

Edit:
Såg att @KassaKon redan gav dig samma svar.

Omprövningen vill jag göra efter att jag blivit av med bilarna inte innan om jag nu får avslag vilket jag troligtvis får.
Men vad ska du ompröva för?? Du får inte behålla pengar till avbetalningarna så du/ni kommer gå minus till den dag bilarna är avbetalda. Precis som kassakon skriver kommer ni va helt barskrapade den dagen, om ni ens kunnat följa betalplanen på skuldsaneringen.

Men vad ska du ompröva för?? Du får inte behålla pengar till avbetalningarna så du/ni kommer gå minus till den dag bilarna är avbetalda. Precis som kassakon skriver kommer ni va helt barskrapade den dagen, om ni ens kunnat följa betalplanen på skuldsaneringen.
Men är det ingen som läser att jag skrev flera gånger att jag skulle göra en omprövningen efter att jag blivit av med bilarna? Tror ni på fullaste allvar att jag skulle göra en omprövning pga att jag inte får ha min dyra bil kvar? Klart jag gör mig av med dem och gör en omprövning efter det

Men är det ingen som läser att jag skrev flera gånger att jag skulle göra en omprövningen efter att jag blivit av med bilarna? Tror ni på fullaste allvar att jag skulle göra en omprövning pga att jag inte får ha min dyra bil kvar? Klart jag gör mig av med dem och gör en omprövning efter det
Jomen, vad ska du ompröva?? Du får inte behålla pengar till avbetalningarna så det finns inget utrymme att ompröva.

Jag har inget av värde förutom de bilarna bor i längehet hyra 11800:- så är de ett problem så absolut säljer jag dem. Lägger upp på Wayke och tar det bästa budet av alla, Pengar blir över men vet inte om jag ska vänta in avslaget/beslutet nu eller om jag ska ringa handläggaren och förklara för jag fick frågan om jag provat lämna tillbaka bilen vilket jag inte gjort för du kan bara lämna tillbaka bilen efter 14 dagar men då hade jag inte skuldproblemen de uppkom efter alla räntor som steg. @Lasseman vad tror du? Kan man ringa handläggaren igen eller vänta in beslutet?

Du kan kontakta handläggaren igen men det kommer inte spela någon roll. Dom kan inte och ska inte vänta på att du säljer bilen, dom kommer ju inte vara sålda innan lunch i morgon liksom, utan det lär ju ta några dagar, och då ska dom redan ha beslutat.

Det kommer inte finnas så mycket att ompröva, jag kan inte tänka mig att du får inledande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp