Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Riktigt dyra bilar du skulle sålt dom innan ansökan, och sen inhandlat två under 25k.
Jo absolut men inte tänkte jag på det då. Jag kan alltid ringa handläggaren imorgon och förklara och säga att jag säljer dem eller vänta in avslag sen göra mig av med dem för att sen överklaga beslutet.

Jo absolut men inte tänkte jag på det då. Jag kan alltid ringa handläggaren imorgon och förklara och säga att jag säljer dem eller vänta in avslag sen göra mig av med dem för att sen överklaga beslutet.
Jag förstår dig, jag jobbar mot en skuldsanering, har gjort mig av med allt av värde, nästa steg blir att sälja bostadsrätten. Men först ska ja knega på 1-2år ge de ett försök iaf.

Jag förstår dig, jag jobbar mot en skuldsanering, har gjort mig av med allt av värde, nästa steg blir att sälja bostadsrätten. Men först ska ja knega på 1-2år ge de ett försök iaf.
Jag har inget av värde förutom de bilarna bor i längehet hyra 11800:- så är de ett problem så absolut säljer jag dem. Lägger upp på Wayke och tar det bästa budet av alla, Pengar blir över men vet inte om jag ska vänta in avslaget/beslutet nu eller om jag ska ringa handläggaren och förklara för jag fick frågan om jag provat lämna tillbaka bilen vilket jag inte gjort för du kan bara lämna tillbaka bilen efter 14 dagar men då hade jag inte skuldproblemen de uppkom efter alla räntor som steg. @Lasseman vad tror du? Kan man ringa handläggaren igen eller vänta in beslutet?

Riktigt dyra bilar du skulle sålt dom innan ansökan, och sen inhandlat två under 25k.
Håller absolut med här! Det kommer anses stötande att ni får sanering med två så dyra bilar. Hur mycket får ni kvar i handen om ni säljer dem, efter att krediten är betald?

Fruns bil har ett värde på ca 145.000 kronor och hon har 94.000 kvar och min bil är värd ca 172.000 i skrivande stund enligt KVD. Kan ej komma åt mina sidor just nu för att se kvarvarande lånet. Men visst jag kan sälja bilarna men lär inte då KFM vilja ha de pengarna till skulderna? Och om jag säljer de nu och får avslag hur gör jag då?

Jag vill bara ställa det i perspektiv till dina bilar. Vi har två bilar, årsmodeller 2011 och 2013 med diverse defekter. Den ena bilen använder vi dagligen och gör långresor med. Trasig luftkonditionering så det är varmt och klibbigt. Men fungerar utmärkt att ta sig från A till B. Den andra bilen har sannolikt defekt DSG-låda och en kamkedja som slits mer vid varje körning, är ej pålitlig vilket fungerar som extra-bil att köra kortare distanser med. Totalt värde på båda bilarna är ca 60 om jag skulle sälja idag.
Med de månadsbetalningarna har ni alltså råd att köpa bil för ca 50k per år. Förstår givetvis läget ni har med att vara beroende av bil.

Håller absolut med här! Det kommer anses stötande att ni får sanering med två så dyra bilar. Hur mycket får ni kvar i handen om ni säljer dem, efter att krediten är betald?
Hennes är värd ca 142-145 så efter inbet av lånet så skulle hon få kvar ca 45-50.000 beroende på vad man får av bilfirman. Min ligger på 172.000 vet ej vad jag har nu exakt då de har störningar på mina sidor men jag antar att jag får nåt likadant om inte mer men ska ringa imorgon för att se vad jag har kvar exakt

När bilarna är avbetalda så kan man lägga månadskostnaden på saneringen så tänkte jag. När de blir avbetalda så kan man lägga dessa 2000 på saneringen för det lär göras omprövning senare möjligtvis
Du kommer ju inte få behålla extra pengar för att betala på bilarna (tror inte ni får saneringen heller), så det kommer inte finnas några extra pengar att ompröva för. Om ni lyckas klara avbetalningarna under ett år om ni trots allt får sanering kommer ni vara helt barskrapade och kommer behöva dessa pengar för att komma ikapp till en dräglig tillvaro.

Hennes är värd ca 142-145 så efter inbet av lånet så skulle hon få kvar ca 45-50.000 beroende på vad man får av bilfirman. Min ligger på 172.000 vet ej vad jag har nu exakt då de har störningar på mina sidor men jag antar att jag får nåt likadant om inte mer men ska ringa imorgon för att se vad jag har kvar exakt
Får inte ihop siffforna. Hur kan de vara avbetalade om ett år på 2300 kr i månaden?

Jag vill bara ställa det i perspektiv till dina bilar. Vi har två bilar, årsmodeller 2011 och 2013 med diverse defekter. Den ena bilen använder vi dagligen och gör långresor med. Trasig luftkonditionering så det är varmt och klibbigt. Men fungerar utmärkt att ta sig från A till B. Den andra bilen har sannolikt defekt DSG-låda och en kamkedja som slits mer vid varje körning, är ej pålitlig vilket fungerar som extra-bil att köra kortare distanser med. Totalt värde på båda bilarna är ca 60 om jag skulle sälja idag.
Med de månadsbetalningarna har ni alltså råd att köpa bil för ca 50k per år. Förstår givetvis läget ni har med att vara beroende av bil.
Som jag skrev tidigare så kommer jag göra mig av med båda varken jag eller frun känner att oj nu får vi köra i gamla rishögar. Tråkigt att jag inte tänkte så innan ansökan bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp