Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Hej

tänkte bara skriva här att idag så kontaktade KFM mig och min fru ang skulderna och den pågående skuldsanerings ansökan och vi har svarat på alla frågor som handläggaren frågat. Skulderna är på över 1 miljon tillsammans.

Då vi har 2x bilar på kredit som köptes innan vi hamnade i skiten så frågade handläggaren om varför man har så dyr bil samt om man provat lämna tillbaka den. Vi har förklarat att vi är i behov av bil på landet då bussar går ej de tiderna vi jobbar, jag t.ex jobbar treskift och frun två skift plus att vi är tre som har körkort i familjen sen att båda bilarna är ekonomiska drar lite soppa vi tankar 1 gång i månaden och det räcker för att ta sig till jobbet. Vi kör inga onödiga sträckor alls och bilarna har fungerat väl utan en massa reparationer osv. Vi betalar av månadskostnad för vardera bil 2300:- kronor.

Om de ska haka upp sig på det så visst jag kan hiva iväg bilfan till någon bilfirma men det som blir över lär väl KFM vilja ha och då har varken jag eller frun råd att köpa en annan då skiter det sig totalt.

Vi har 2 barn en som fyller 19 och går ut gymnasiet nästa år då han gick om 1 år för att plugga upp betygen och andra barnet fyller 13 år.

Skulderna har inget med spelande att göra utan konsumtion samt idiotiska beslut. Vi har bara oss själva att skylla.

Väntar nu på beslut hoppas på det bästa.

2 bilar på avbetalning låter som en rätt bra grund att få avslag för det.
Det blir ju dessutom 4600 i månaden som ni får ta från något annat, buffert eller mindre mat.

Jag vill absolut inte vara negativ, men 2 bilar på avbetalning ses inte positivt, skulle säga snudd på automatiskt avslag på det. Man faller nog lite på att man inte gjort vad man kan för att betala av skulderna, även om bilarna är ekonomiska att köra, men jag förstår hur Du tänker, och tanken säger jag inte är fel från din sida.

När sökte Ni skuldsanering? Tänkte på väntetiden,

Om ni skulle få sanering så kommer ni inte få behålla några pengar till avbet på bilarna utan ni får isf ta det av ert förbehåll.
Jag hade bil på avbet o fick sanering men fick såklart stå för kostnaden själv.

Jag vill absolut inte vara negativ, men 2 bilar på avbetalning ses inte positivt, skulle säga snudd på automatiskt avslag på det. Man faller nog lite på att man inte gjort vad man kan för att betala av skulderna, även om bilarna är ekonomiska att köra, men jag förstår hur Du tänker, och tanken säger jag inte är fel från din sida.

När sökte Ni skuldsanering? Tänkte på väntetiden,
Sökte november förra året. Ja alltså jag förstår hur det ser ut men samtidigt är avbetalningarna på bilarna slut om 1 år då kan man lägga det på skulderna.

2 bilar på avbetalning låter som en rätt bra grund att få avslag för det.
Det blir ju dessutom 4600 i månaden som ni får ta från något annat, buffert eller mindre mat.

4600 är bara leasingkostnaden om jag tolkar det hela rätt.

Adderar man bensin, parkering, försäkring, skatt så är vi nog närmare 10.000 totalt per månad.

Sökte november förra året. Ja alltså jag förstår hur det ser ut men samtidigt är avbetalningarna på bilarna slut om 1 år då kan man lägga det på skulderna.
Lägga på skulderna om Du/Ni får skuldsanering?

4600 är bara leasingkostnaden om jag tolkar det hela rätt.

Adderar man bensin, parkering, försäkring, skatt så är vi nog närmare 10.000 totalt per månad.
Utifrån tidigare inlägg är det nog kreditköp och inte leasing, men det lär nog tillkomma en del kostnader på det hela.

Det är ju inte helt osannolikt att man tycker att bilarna är för dyra så ni behöver sälja de/dem..

Utifrån tidigare inlägg är det nog kreditköp och inte leasing, men det lär nog tillkomma en del kostnader på det hela.
Absolut det gör det men jag säger igen att använda sig av lokal trafik fungerar inte här inte ens skolbussar fungerar till barnen på vintrarna inställda osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp