Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, sen betalning

Förstår situationen och finns inget alternativ så gör det ju inte tyvärr men med räntor så går det snabbt mot miljonen om inga betalningar alls kommer in. Förutsätter lite att din inbetalning inte täcker räntorna dock

Den skulden som är på 224 betalar kfm in 16 tusen varje år. Skulden som är på 365 betalar kfm in 30 tusen varje år.

En snäll avbetalning kommer de inte erbjuda. Räknar kallt med att det kommer landa på mellan 10-12 tusen i månaden och det går inte. Det är som sagt omöjligt.

Frugan får ringa Intrum på måndag och prata med dom. Höra hur vi ska göra egentligen. Annars sa frugan alldeles nyss att hon släpper den till kronofogden för någon löneutmätning kan inte tillämpas eftersom jag har skuldsanering och vi lever som sagt på existensminimum.
Min man hade skuldsanering och jag löneutmätning, inga problem!

Min man hade skuldsanering och jag löneutmätning, inga problem!

Då lever ni under existensminimum?

Ska dom ha löneutmätning på min fru då kan inte jag ta mig till jobbet och då kan vi inte betala. Vi har 8000 kr kvar idag och då går 4500-5000 kr till mig för att tanka och ta mig fram och tillbaka till jobbet. Var ska dom hitta mellanrummet till att dra på min frus lön? Ska jag säga upp mig då har kf tänkt?

Senast ändrad:
Då lever ni under existensminimum?

Ska dom ha löneutmätning på min fru då kan inte jag ta mig till jobbet och då kan vi inte betala. Vi har 8000 kr kvar idag och då går 4500-5000 kr till mig för att tanka och ta mig fram och tillbaka till jobbet. Var ska dom hitta mellanrummet till att dra på min frus lön? Ska jag säga upp mig då har kf tänkt?
Nej nej du tänker helt fel… ni räknas ju ihop så ni får det som makar ska ha som existensminimum.

Nej nej du tänker helt fel… ni räknas ju ihop så ni får det som makar ska ha som existensminimum.

Det har vi redan eftersom jag har skuldsanering. Vi kan inte ha existensminimum på existensminimum.

Det har vi redan eftersom jag har skuldsanering. Vi kan inte ha existensminimum på existensminimum.
Fast nu har du skuldsanering uträknad på att du betalar procentuellt på hyra osv i förhållande till era löner. Lever ni på existensminimum nu verkar konstigt.
Jag tror inte @Kimsan72 med sambo lever på existensminimum bara för hon har skuldsanering…

Din fru får väl behålla hela sin lön nu?

Den bakas in i förbehållsbeloppet som vi lever på. Drar dom på hennes lön då har vi ännu mindre att röra oss med och då har vi under under förbehållsbeloppet. Då kan inte jag ta mig till jobbet och följa min betalplan som jag har med kf.

Nu har vi 8264 kr kvar att röra oss med eftersom jag inte har skickat in någon omprövning så lever vi på förbehållsbeloppet från 2021. Ska dom då utmäta hennes lön, då har vi ännu mindre att klara oss med, knappt ingenting. Av de 8264 kr så går hälften till mina resor till och från jobbet.

Senast ändrad:
Den bakas in i förbehållsbeloppet som vi lever på. Drar dom på hennes lön då har vi ännu mindre att röra oss med och då har vi under under förbehållsbeloppet. Då kan inte jag ta mig till jobbet och följa min betalplan som jag har med kf.
Alltså löneutmätning/skuldsanering beräknas på inkomster/hyra osv. Hur mycket var och en betalar procentuellt räknas ut beroende på era inkomster. Därefter dras det som kan dras till kfm. Kan inget dras på hennes lön ja då göra det ju inte det. Har dock väldigt svårt att tro att det är så.
@Insatt @Lasseman kan ni förklara bättre? :)

Nu har vi 8264 kr kvar att röra oss med eftersom jag inte har skickat in någon omprövning så lever vi på förbehållsbeloppet från 2021. Ska dom då utmäta hennes lön, då har vi ännu mindre att klara oss med, knappt ingenting. Av de 8264 kr så går hälften till mina resor till och från jobbet.
Jag hänger inte med. Din fru har väl en egen inkomst? Både jag och maken har haft löneutmätning samtidigt och sen skuldsanering samtidigt och vi hade det bra ekonomiskt mot innan.
Alltså, din Fru behåller ju eget existensminimum (förbehållsbelopp) på sin lön och du har ditt pga sanering. Sen får ni pengar till hyra m resor t o fr jobb, ev medicinkostnader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp