Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering ompröva avsluta

Alltså, har du fått sanering och har bara föräldrapenning? Och tar inte ut fullt? Vad är ditt belopp du ska betala baserat på?
Ja alltså jag har skrivit att jag tar ut 5 i veckan , men skulle behöva ta mer denna månaden för att få ut mer pengar, och jag betalar bara 300 i månaden.

Två månader får du ökad inkomst och sedan normal igen? Då ska du inte skicka in omprövning.
Ja så är de. Tar ut f penning och har angivit att jag tar 5 dagsr i veckan. Skulle behöva ta mer nu i denna månaden och få ut mer pengar . Sedan kommande månader ta ut som angivet i beslutet

Ja så är de. Tar ut f penning och har angivit att jag tar 5 dagsr i veckan. Skulle behöva ta mer nu i denna månaden och få ut mer pengar . Sedan kommande månader ta ut som angivet i beslutet
Du lär öka din inkomst när du återgår till arbetet? Då är det kanske läge att ansöka om omprövning?

Generellt sett så ökar inkomsten varje år.
Behöver du får ut några tusen mera nu så borde det inte vara något problem.
Jag hade den gamla skuldsaneringen utan fria månader och betalning till varenda inkassobolag
och då fick man ett antal utdrag från uc kontroll varje år beträffande inkomster.
Kan tillägga att de sista åren skilde det väldigt mycket i inkomst och jag begärde omprövning tre år i rad.
Avslag varenda gång.
Lycka till, snart har du råd med en bättre bil :)

Generellt sett så ökar inkomsten varje år.
Behöver du får ut några tusen mera nu så borde det inte vara något problem.
Jag hade den gamla skuldsaneringen utan fria månader och betalning till varenda inkassobolag
och då fick man ett antal utdrag från uc kontroll varje år beträffande inkomster.
Kan tillägga att de sista åren skilde det väldigt mycket i inkomst och jag begärde omprövning tre år i rad.
Avslag varenda gång.
Lycka till, snart har du råd med en bättre bil :)
Okej ja . Jag kan ta mindre f dagar en annan månad för att "jämna" ut årsinkomsten . Men tänker om dem kolla månad för månad , men om dem kollar per år så kan jag ju som sagt jämna till det och ta ut mindre en annan gång tex?

Tror inte att det är nån fara med det.
@annlo kanske kan ge ett bättre svar.
Viktigast är att du omprövar med jämna mellanrum.
Det var många år sedan jag hade skuldsanering och det är möjligen lite annorlunda nu..

Senast ändrad:
Jag har sanering och skickade in omprövning för min fru (ökad inkomst) 7.000 kr i månad sedan hösten -22 efter skatt och fick avslag.

Det är redan med i beslutet att jag ska betala 6000 när jag återgå till arbetet
Om du vid ett par tillfällen under året får ut några tusen extra ser jag det som helt i onödan att ompröva.
Får du löneökning på flera tusen i månaden ska du ju så klart ompröva.
Jag omprövade aldrig en enda gång när jag fick lite extra vissa månader. Jag räknade på vad det skulle ge per månad utslaget över året. Och jag höll mig på rätt sida s a s.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp