Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering ompröva avsluta

Okej ja . Jag kan ta mindre f dagar en annan månad för att "jämna" ut årsinkomsten . Men tänker om dem kolla månad för månad , men om dem kollar per år så kan jag ju som sagt jämna till det och ta ut mindre en annan gång tex?
Ingen sitter o kollar alla m sanering varje månad. Däremot tar många borgenärer kreditupplysningar en gång per år efter att inkomstdeklarationerna är klara.
Jag brukade få ett par st varje år.

Oj okej ca de varje månad 7000 eller bara ett tag

Ett halvår tillbaka och tillsvidare men fick avslag så vi ska fortsätta betala 10.192 kr i månaden på min sanering trots att min fru har fått ökad lön efter skatt med 7.000 kr.

Ingen sitter o kollar alla m sanering varje månad. Däremot tar många borgenärer kreditupplysningar en gång per år efter att inkomstdeklarationerna är klara.
Jag brukade få ett par st varje år.

Samma här. Jag brukar också få en kreditupplysning på mig varje år.

Jag lånar tråden litegrann eftersom min fråga rör omprövning och jag behöver få lite input hur min fru och jag ska göra.

Min fru har till denna lön som utbetalas nu i september tjänat 228.000 vilket är i snitt 28,500 före skatt. I beslutet för min skuldsanering i oktober 2020 så angav vi att min fru tjänade 7500 kr efter skatt på det jobb hon hade då. I mars 2023 skickade vi in en omprövning med ökad inkomst på min fru 12.000-13.000 kr efter skatt men fick avslag.

Nu har hon tjänat 28,500 före skatt i snitt från januari till augusti 2023 MEN och åter MEN. Mellan september 2023 och juni 2024 kommer hon ligga på mellan 15.000-17.000 före skatt. En nedgång på cirka 13.000 kr i månaden. Ska vi ändå skicka in omprövning när hon ändå går ned till 15-17 000 före skatt mellan september och juni 2024? Hon kommer absolut inte att ligga på 28.500 kr före skatt nu.

Jag lånar tråden litegrann eftersom min fråga rör omprövning och jag behöver få lite input hur min fru och jag ska göra.

Min fru har till denna lön som utbetalas nu i september tjänat 228.000 vilket är i snitt 28,500 före skatt. I beslutet för min skuldsanering i oktober 2020 så angav vi att min fru tjänade 7500 kr efter skatt på det jobb hon hade då. I mars 2023 skickade vi in en omprövning med ökad inkomst på min fru 12.000-13.000 kr efter skatt men fick avslag.

Nu har hon tjänat 28,500 före skatt i snitt från januari till augusti 2023 MEN och åter MEN. Mellan september 2023 och juni 2024 kommer hon ligga på mellan 15.000-17.000 före skatt. En nedgång på cirka 13.000 kr i månaden. Ska vi ändå skicka in omprövning när hon ändå går ned till 15-17 000 före skatt mellan september och juni 2024? Hon kommer absolut inte att ligga på 28.500 kr före skatt nu.

Det bästa är nog att skicka in omprövning hela tiden med personligt brev så fort någon större större förändring sker.
Bankerna verkar kontrollera inkomsterna som hökar i tid och otid varje år, så ligga bra att ha sin rygg fri, alternativt boka möte med kommunens skuldrådgivning för frågan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp