Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och skatteåterbäring

Om man är intresserad av att få veta så är det enda som gäller omprövning.

Att ringa in och fråga kommer ge olika svar för varje handläggare.
En del säger att allt över 10 000 kr ska omprövas. En del säger 30 000 kr. Och en del säger 50 000 kr. En del kommer att säga att skatteåterbäringen får man alltid behålla oavsett summa. En del säger kategoriskt att allt över 10 000 kr ska omprövas.

Men visst önskade man sig en vägledning beträffande detta så som det finns för omprövning vid ökad inkomst.

Jag inser just nu hur trött jag är på denna ovisshet. Men det kanske beror på att jag nu ser målsnöret och därmed så kommer år av stress och rädsla ikapp mig.
helt rätt!

så med andra ord om man får tillbaka på skatten under inledande fast skuldsaneringen INTE är beviljad så tar dom det direkt till borgenärerna, MEN får man tillbaka när man fått beviljad men ännu INTE vunnit laga kraft och man inte har skulder till stat eller kommun så får man skatteåterbäringen utbetald, men ska spara tills den vunnit laga kraft?? är jag rätt på det?

så med andra ord om man får tillbaka på skatten under inledande fast skuldsaneringen INTE är beviljad så tar dom det direkt till borgenärerna, MEN får man tillbaka när man fått beviljad men ännu INTE vunnit laga kraft och man inte har skulder till stat eller kommun så får man skatteåterbäringen utbetald, men ska spara tills den vunnit laga kraft?? är jag rätt på det?
Har du inledande så utmäts ingenting, gäller även skatteåterbäringen om du inte har skulder till staten el kommunen. Du får återbäringen utbetald men spara den då du kan komma att behöva betala in den om din sanering vinner laga kraft.
Har du en handläggare så prata med den personen om saken.

Står dock såhär på deras hemsidan , kanske tolkar det fel men tolkar första texten som om man får tillbaka på skatten under inledande så kan dom ta dom i betalningsplanen

Bilagor

• IMG_4264.jpeg
    IMG_4264.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 32
Står dock såhär på deras hemsidan , kanske tolkar det fel men tolkar första texten som om man får tillbaka på skatten under inledande så kan dom ta dom i betalningsplanen
Ja det var ju det jag skrev ovan. Du får den utbetald (eftersom ingenting utmäts då du har inledande) men du kan få betala in den då du får beslut om sanering. Kommer med i betalplanen som en engångsinbetlaning.

så bäst att inte godkänna sin deklatation nu i mars då utan istället i maj och då får man behålla den viktiga återbäringen.. fick inledande i mitten på januari

Jag hoppas få behålla min som kommer i april. Ansökte i november så ev inledande maj/juni .
Jag får skatten före någon handläggare öh tittat på min ansökan och det står inget om detta på hemsidan , men fått rådet att spara den om handläggaren ev frågar vad jag gjort med den .

Jag hoppas få behålla min som kommer i april. Ansökte i november så ev inledande maj/juni .
Jag får skatten före någon handläggare öh tittat på min ansökan och det står inget om detta på hemsidan , men fått rådet att spara den om handläggaren ev frågar vad jag gjort med

Ja det var ju det jag skrev ovan. Du får den utbetald (eftersom ingenting utmäts då du har inledande) men du kan få betala in den då du får beslut om sanering. Kommer med i betalplanen som en engångsinbetlaning.
men kronofogden borde kunna lägga beslag på den tills deras betalplan är framtagen eller? och på den 3de texten skriver dom ju att om den vunnit laga kraft får man tillbaka direkt från skatteverket,, om man har inledande eller fått beslut men ej vunnit laga kraft, går den först till kronofogden då?

men kronofogden borde kunna lägga beslag på den tills deras betalplan är framtagen eller? och på den 3de texten skriver dom ju att om den vunnit laga kraft får man tillbaka direkt från skatteverket,, om man har inledande eller fått beslut men ej vunnit laga kraft, går den först till kronofogden då?
Nej...Återigen...KFM utmäter ingenting då du har inledande (om det inte är skulder till stat/kommun), dvs de "lägger inte beslag" som du uttrycker det, på din återbäring. Du får återbäringen utbetald men har du inledande så ska du spara den ifall KFM beslutar om att den ska betalas in.

Nej...Återigen...KFM utmäter ingenting då du har inledande (om det inte är skulder till stat/kommun), dvs de "lägger inte beslag" som du uttrycker det, på din återbäring. Du får återbäringen utbetald men har du inledande så ska du spara den ifall KFM beslutar om att den ska betalas in.
Ok tack förstår:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp