Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och skatteåterbäring

Så hon fick tillbaka skatten då hon inte hade utmätning? Men hade sparat pengarna så hon kunde betala in under inledande?
Då handlar det nog inte om att betala in för att det är skatteåterbäring, utan snarare att man hade tillgångar.
Va?

Jag är inne på mitt fjärde år av skuldsanering och jag får över 30 000 tillbaka varje år. Har inte gjort någon omprövning överhuvudtaget. Aldrig.
Har lite frågor:
Hur många borgenärer har du? Vilka och hur många av dom är det som tar kreditupplysning varje år när deklarationen uppdaterats?

Beror återbäringen på räntan från skuldsaneringen eller är det andra saker med?

Jag är inne på mitt fjärde år av skuldsanering och jag får över 30 000 tillbaka varje år. Har inte gjort någon omprövning överhuvudtaget. Aldrig.
Hade inte du ett beslut om att du behåller pengarna utifrån att du reser i jobbet och en stor del av din återbäring är resa?
Eller jag kanske blandar ihop dig med någon annan här inne som har det beslutet.

Sedan ... om man får tillbaka mer än 30 000 kr så är det ju någonting som orsakar det. Antingen resor, räntor eller att man låter arbetsgivaren dra mer skatt än nödvändigt.
Och rent krasst så handlar det ju om pengar som kan gå till de man är skyldig pengar.

Senast ändrad:
Umm, försöker se hur mycket ränta jag betalat 2024 men det verkar svårt. Fick ett brev från PRA GRoup att de skickat in kontrolluppgifter till Skatteverket, men inte från någon annan av de ~10 borgenärerna som fått pengar genom löneutmätning. På kronofogden syns ju inte mina skulder längre.

Umm, försöker se hur mycket ränta jag betalat 2024 men det verkar svårt. Fick ett brev från PRA GRoup att de skickat in kontrolluppgifter till Skatteverket, men inte från någon annan av de ~10 borgenärerna som fått pengar genom löneutmätning. På kronofogden syns ju inte mina skulder längre.
Jag ringde till alla och fick uppgifterna

Så hon fick tillbaka skatten då hon inte hade utmätning? Men hade sparat pengarna så hon kunde betala in under inledande?
Då handlar det nog inte om att betala in för att det är skatteåterbäring, utan snarare att man hade tillgångar.
Hon fick inledande först och sedan kom skattebedeskedet i mars och då fick hon hon ett mail från handläggaren hur mycket återbäring som hon skulle få ! Hon var helt ärlig och skrev summan på ca 17k ! Sedan la dom in den i augusti månad !

Hade pra rapporterat räntan ? Har du skuldsanering ? Fick via brev eller Kivra ?

Hon fick inledande först och sedan kom skattebedeskedet i mars och då fick hon hon ett mail från handläggaren hur mycket återbäring som hon skulle få ! Hon var helt ärlig och skrev summan på ca 17k ! Sedan la dom in den i augusti månad !
Jag förstår.. så det var i samband beslutet eller när den vunnit laga kraft som hon fick betala in det.. tänker det han ju ändå gå några månader imed hon fick betala in i augusti .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp