Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, och man överklagar till tingsrätten, kommer då löneutmätningen igång

Skulle bli 62 innan jag var skuldfri

Om jag förstår rätt, så är detta den 3:e ansökan, som Du har inne nu, eller? Tidigare har Du fått ett avslag direkt och sedan ett avslag efter inledande och nu på Din tredje ansökan, så har Du igen fått inledande? Har jag uppfattat Dig korrekt, eller? :)
Om så är fallet, vad angav dom för skäl första gången Du sökte? Andra gången efter inledande, så antar jag att det var då dom ansåg att Du kunde betala tillbaks på 20 år, eller (vilket är horribelt likväl då praxis nuförtiden ligger på 15 år).

Det stämmer är min tredje ansökan. Första vart det direkt avslag. Den andra fick inledande kom till Malmö sen avslag då en annan från stockholm kom fram att jag kunnde betala på ca 20 år. Överklagade dom gick på kfm linje enda. Så detta är tredje ska börja betala i slutet av mars. Och fick en buffert på 900kr

Det stämmer är min tredje ansökan. Första vart det direkt avslag. Den andra fick inledande kom till Malmö sen avslag då en annan från stockholm kom fram att jag kunnde betala på ca 20 år. Överklagade dom gick på kfm linje enda. Så detta är tredje ska börja betala i slutet av mars. Och fick en buffert på 900kr

...och vad var deras skäl till avslag på Din första ansökan?

Jag anser, om igen, att anta att någon ska stå ut med löneutmätning under HELA 20 år med INGEN möjlighet någonsin till lättnad är absolut HORRIBELT att ens anta eller tro...
OM man med löneutmätning åtminstone hade EN månad/år då man "slapp" utmätning, så kanske man hade orkat harva på. En månad då man kan fixa det som aldrig annars kan lösas, såsom om saker och ting går isönder där hemma eller andra oväntade saker sker, men med löneutmätning NON STOP, kommer ALDRIG funka för mig i 20-talet år. Då kommer jag ge upp...faktiskt :(

Första ansökan var bara avslag om att jag kunnde betala mina skulder. Men hade då glömt ett antal skulder att ta med så min totala skuld var då bara 400k och allt hade inte kommit till krono så det var allt dom såg. Från jag släppte allt Jan 17 så tog det till mars 18 till alla skulder kom till krono. Hade då inte riktig koll hur stora skulder jag hade då.

Första ansökan var bara avslag om att jag kunnde betala mina skulder. Men hade då glömt ett antal skulder att ta med så min totala skuld var då bara 400k och allt hade inte kommit till krono så det var allt dom såg. Från jag släppte allt Jan 17 så tog det till mars 18 till alla skulder kom till krono. Hade då inte riktig koll hur stora skulder jag hade då.

Ok...tack för Dina svar. :) & all lycka till med förhoppningsvis "tredje gången gillt..." :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp