Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, och man överklagar till tingsrätten, kommer då löneutmätningen igång

There you go :) !! Du har gjort allt RÄTT !! Detta kommer säkert gå vägen för Dig... :)

Tack kimsan,
Har precis ringt till enheten där jag utförde min kbt för spelmissbruket, personen skulle definitivt skriva ett intyg till mig :)
Personen sa dock, det hade varit ännu bättre om Anders Håkansson ( professor i spelmissbruk ) oochså
hade skrivit ett, då jag faktiskt hade äran att träffa honom också. Faktiskt han som diagnostiserade mig som spelberoende!
Tack kimsan för att du ställde frågan och påminde mig :D

Inget som vet om löneutmätningen forfarande är pausad om man överklagad avslag på skuldsanering till tingsrätten?

Mitt namn var med i Poit idag (inledande) Tror tyvärr inte att jag kommer att bli beviljad, då många av mina lån är nya och för att jag spelat väldigt nyligen, då jag mått extremt dåligt över att vänta 7-8 månade på ett beslut.

Mår extremt kasst just nu, sitter och svettas på jobb och känner mig illamående. Hur många är det som får avslag efter att dem fått inledande?

Hur lång tid tar det innan man vet om man blir beviljad eller inte? Just nu känns det inte som att jag klarar av att göra någonting förrän jag får ett beslut. Tror inte att jag kan fortsätta att arbeta i flera månader och ha detta hängande över mig.

Om det blir ett nej och man överklagar till tingsrätten, kommer löneutmätningen igång under tiden eller är den fortsatt pausad under överklagningsprocessen?
Hej
Med min erfarenhet så är det ingen idé att överklaga till tingsrätten om du får avslag för att lånen är nya, det drar bara ut på tiden. Bättre att söka skuldsanering igen. Det kan du göra direkt när du fått avslag, om du får det.

Mvh Bridget

Hej
Med min erfarenhet så är det ingen idé att överklaga till tingsrätten om du får avslag för att lånen är nya, det drar bara ut på tiden. Bättre att söka skuldsanering igen. Det kan du göra direkt när du fått avslag, om du får det.

Mvh Bridget

är löneutmätningen fortsatt pausad så tycker jag det är värt det, finns ju ändå en liten chans att tingsrätten gör en annan bedömning. Gör man en nu ansökan så blir det ju utmätning minst 7 månader innnan man eventuellt får inledande igen...

Löneutmätningsbeslut blir inte aktuellt innan besluten i skuldsaneringsprocessen vunnit laga kradt

Jag kanske är ute och cyklar men blir det bara pausat om man överklagar? För annars betalar du ju som vanligt under inledande, det är ju bara det att du betalar själv, inte arbetsgivaren...

Är stor sk
Jag kanske är ute och cyklar men blir det bara pausat om man överklagar? För annars betalar du ju som vanligt under inledande, det är ju bara det att du betalar själv, inte arbetsgivaren...

Är stor skillnad får behålla mer med skuldsanering, än utmätning då det är räknat på en buffert utöver förhållsbeloppet + att om det drar ut på beslutet till juni, så får jag behålla hela junilönen + semesterersättningen.

Frågan är om man t.om. kan överklaga och dessutom skicka in en ny ansökan. Med tanke på den långa handläggningstiden så handlägger dem ändå inte dem nya ansökan förrän flera månade efter att man fått reda på om överklagan har gått igenom eller inte...

Jag är inte säker men jag tror man ska fortsätta betala om man överklagar, pengarna läggs väl på hög under tiden.. Det blir konstigt annars om tingsrätten efter ett halvår beviljar skuldsanering och den direkt kan upphävas eftersom det inte är betalt som det ska under inledandefasen..

Jag är inte säker men jag tror man ska fortsätta betala om man överklagar, pengarna läggs väl på hög under tiden.. Det blir konstigt annars om tingsrätten efter ett halvår beviljar skuldsanering och den direkt kan upphävas eftersom det inte är betalt som det ska under inledandefasen..
Du menar att man vid en överklagan fortsätter betala enligt inledande betalningsplan ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp