Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och hyra

Hej, jag och min fru har betalat för hög hyra x antal månader, vi ska nu få tillbaka en klumpsumma. Min fundering är om vi får behålla dom pengarna eller om KFM tar dom. Det är min fru som betalat alla hyror sedan vi flyttade in och det som vi ska få tillbaka hamnar på hennes konto.
Det är jag som har skuldsanering.

Kronofogden tar väl inget när ni har skuldsanering? Den bygger nog på att du frivilligt betalar in överenskommet belopp, om inget drastiskt har ändrats.

Kronofogden tar väl inget när ni har skuldsanering? Den bygger nog på att du frivilligt betalar in överenskommet belopp, om inget drastiskt har ändrats.
Tänkte bara om dom kan se att min fru får en summa pengar och att dom bestämmer att det ska gå till att betala mina skulder istället

Tänkte bara om dom kan se att min fru får en summa pengar och att dom bestämmer att det ska gå till att betala mina skulder istället
Nej, skuldsaneringen gör inget sådant. Om din fru har skulder hos kronofogden kan de däremot mäta ut pengarna för hennes skulder.

Nej, skuldsaneringen gör inget sådant. Om din fru har skulder hos kronofogden kan de däremot mäta ut pengarna för hennes skulder.
Hon har inga skulder. Det är inget man är skyldig att meddela kfm då? Tänker att jag inte ska behöva det då pengarna går direkt till min fru?

Dom kollar inte hennes konto .Skuldsaneringen utmäter inte nåt.Även du få något extra någon enstaka månad så tar dom inte de heller .Men få du stadigvarande ökning varje månad så som ökad lön då lämna man in en omprövning.

Om bostadskostnaden drastiskt sänkts kan det vara läge för omprövning. Är det enorma summor som återbetalats kan ompröving vara på sin plats också

Om bostadskostnaden drastiskt sänkts kan det vara läge för omprövning. Är det enorma summor som återbetalats kan ompröving vara på sin plats också
Sedan kan det ju vara så att det blir konsekvenser om du medvetet har uppgett för hög hyra i din ansökan om skuldsanering.

Sedan kan det ju vara så att det blir konsekvenser om du medvetet har uppgett för hög hyra i din ansökan om skuldsanering.

Så är det säkerligen inte i just detta fall med tanke på att dom får pengar tillbaks och jag antar att det är från Hyresvärden?

Jag hade dock funnit det väldigt intressant att få vetskap om VARFÖR en återbetalning sker, för det har sannerligen aldrig jag hört om tidigare...
Hyrorna sätts ju i samarbete med Hyresgästföreningen, så en fastighetsägare har ingen möjlighet att ”salta” hyrorna...

Så är det säkerligen inte i just detta fall med tanke på att dom får pengar tillbaks och jag antar att det är från Hyresvärden?

Jag hade dock funnit det väldigt intressant att få vetskap om VARFÖR en återbetalning sker, för det har sannerligen aldrig jag hört om tidigare...
Hyrorna sätts ju i samarbete med Hyresgästföreningen, så en fastighetsägare har ingen möjlighet att ”salta” hyrorna...
Låter märkligt det hela.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp