Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och hyra

Så är det säkerligen inte i just detta fall med tanke på att dom får pengar tillbaks och jag antar att det är från Hyresvärden?

Jag hade dock funnit det väldigt intressant att få vetskap om VARFÖR en återbetalning sker, för det har sannerligen aldrig jag hört om tidigare...
Hyrorna sätts ju i samarbete med Hyresgästföreningen, så en fastighetsägare har ingen möjlighet att ”salta” hyrorna...

Folk kan väl göra fel. Jag fick hyreslappar med fel summa på en gång och hann betala för mycket hyra i ett par månader innan någon på hyresvärdens kontor upptäckte detta och hörde av sig. Jag hade - likhet med de flesta andra skulle jag tro - ingen aning om vad "rätt" hyra skulle vara, så jag hade betalat den summa som stod på lappen.

Folk kan väl göra fel. Jag fick hyreslappar med fel summa på en gång och hann betala för mycket hyra i ett par månader innan någon på hyresvärdens kontor upptäckte detta och hörde av sig. Jag hade - likhet med de flesta andra skulle jag tro - ingen aning om vad "rätt" hyra skulle vara, så jag hade betalat den summa som stod på lappen.

Självklart kan det vara så...
Jag är dock mest van vid att vi aviserar för låg hyra, inte minst där vi går in och totalrenoverar...

Jag fick ett par månadshyror efter den katastrofala fuktskadan under förra hösten (de kom retroaktivt i början av detta året). Jag hade inget begärt för jag tyckte att de gjort mer än nödvändigt med renoveringen efteråt, lägenheten är som ny :)

Jag fick ett par månadshyror efter den katastrofala fuktskadan under förra hösten (de kom retroaktivt i början av detta året). Jag hade inget begärt för jag tyckte att de gjort mer än nödvändigt med renoveringen efteråt, lägenheten är som ny :)

Vi brukar kompensera våra hyresgäster för ”sveda & värk” i samband med omfattande vattenskador som dom ej varit skuld till... men bara om dom åberopar det själva :) så Du har sannerligen en bra fastighetsägare... :)

Så är det säkerligen inte i just detta fall med tanke på att dom får pengar tillbaks och jag antar att det är från Hyresvärden?

Jag hade dock funnit det väldigt intressant att få vetskap om VARFÖR en återbetalning sker, för det har sannerligen aldrig jag hört om tidigare...
Hyrorna sätts ju i samarbete med Hyresgästföreningen, så en fastighetsägare har ingen möjlighet att ”salta” hyrorna...
Våran hyresvärd hade renoverat lägenheten innan vi flyttade in och gjorde en "egen" höjning av hyran, vi har bott här i ca 1 år och en dag ringde hyresgästföreningen och sa att dom ser att vi betalar x antal tusen för mycket än vad som står registrerat hos dom, alltså har hyresvärden inte gjort hyreshöjningen enligt alla konstens regler, det innebär att vi har rätt att få tillbaka det vi betalat för mycket.

Våran hyresvärd hade renoverat lägenheten innan vi flyttade in och gjorde en "egen" höjning av hyran, vi har bott här i ca 1 år och en dag ringde hyresgästföreningen och sa att dom ser att vi betalar x antal tusen för mycket än vad som står registrerat hos dom, alltså har hyresvärden inte gjort hyreshöjningen enligt alla konstens regler, det innebär att vi har rätt att få tillbaka det vi betalat för mycket.

Ja, dessvärre är det en hel del fastighetsägare som försöker kringgå Hyresgästföreningen och ”jacka” upp hyran som dom vill... Det slår för det mesta tillbaka mot dom själva... :(
Bra att Er fastighetsägare blev påkommen och att Ni får den oskäliga hyreshöjningen i retur.

Jag ska starta egen hyresgästförening..

Jag skulle lätt kunna göra lika uselt jobb
*Kräva renoveringar och standardhöjningar, men inte låta någon betala för det.
*Kräva hyressäkning.
*Tjata och hota folk till medlemskap.
*Ha förtroendevalda som blir avhyst.

Jag skulle lätt kunna göra lika uselt jobb
*Kräva renoveringar och standardhöjningar, men inte låta någon betala för det.
*Kräva hyressäkning.
*Tjata och hota folk till medlemskap.
*Ha förtroendevalda som blir avhyst.

Sant :(
Är det inte dom som hotar mig med repressalier, så är det Miljöförvaltningen. :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp