Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och fru / sambo påverkas?

Tack. Hur många år skulle de vara fördelaktigt om dom blivit? En rättelse. Alla lånen är dock inte till banker. Finns även släkting där en stor del är. Det vill jag också få in i skuldsaneringen så jag har möjlighet o betala tillbaka en del.
Jag kommer inte våga söka innan sannolikheten är större. Jag har frågat uc och det hamnar där o tre år att man har ansökt om skuldsanering även om den inte godkänts. O de skulle förstöra min ekonomi totalt och kommer hamna hos inkasso och kf, vilket jag vill undvika! Och just får jag de precis o gå runt om dom inte höjer räntorna mer

Finns de nått negativt o inte bli beviljad? Blir de ännu svårare en nästa gång?
Det stämmer inte alls! Det syns ingenstans att du har sökt sanering så det är bara till att söka om du vill

Fel. 1-2 år är ganska standard nu förtiden vid skuldsanering med tanke på alla beroenden vi har idag i samhället. 2011 som kom det en lag som gjorde att man tar endast in tiden som en aspekt i helheten för en skuldsanering men innan dess så beviljade man inga nya skulder. Tänk också att varje år beviljas drygt hälften av alla ansökningar. Så med andra ord vänta inte utan sök gång på gång tills du blir beviljad.
Och den aspekten har ganska stor påverkan... jag fick Nej när jag hade ett lån på 20.000 som var 2 år gamla då det var lån i närtidså det beräknas in.

Han kan absolut söka men fortfarande 1 miljon senaste året och ni tror att det är lungt.. kolla alla andra som fått nej bland annat för att det är lån i närtid och dessutom så räknas spekulationer inte på samma viss som spelberoende då man har tagit onödiga risker (håller med om att det är samma som spel egentligen) det ses som värre av någon anledning.

MEN som jag skrev här under, man förlorar inget på att söka så försöka kan man alltid! Jag väljer bara att vara realistisk om vad svaret förmodligen kommer bli istället för att få någon att halvt räkna med att det kommer bli godkänt

Fel. 1-2 år är ganska standard nu förtiden vid skuldsanering med tanke på alla beroenden vi har idag i samhället. 2011 som kom det en lag som gjorde att man tar endast in tiden som en aspekt i helheten för en skuldsanering men innan dess så beviljade man inga nya skulder. Tänk också att varje år beviljas drygt hälften av alla ansökningar. Så med andra ord vänta inte utan sök gång på gång tills du blir beviljad.
Nej hälften av alla ansökningar beviljas inte. 2022 beviljades 35%, det är inte nära hälften.

Och den aspekten har ganska stor påverkan... jag fick Nej när jag hade ett lån på 20.000 som var 2 år gamla då det var lån i närtidså det beräknas in.

Han kan absolut söka men fortfarande 1 miljon senaste året och ni tror att det är lungt.. kolla alla andra som fått nej bland annat för att det är lån i närtid och dessutom så räknas spekulationer inte på samma viss som spelberoende då man har tagit onödiga risker (håller med om att det är samma som spel egentligen) det ses som värre av någon anledning.

MEN som jag skrev här under, man förlorar inget på att söka så försöka kan man alltid! Jag väljer bara att vara realistisk om vad svaret förmodligen kommer bli istället för att få någon att halvt räkna med att det kommer bli godkänt
Tror du gjorde något annat fel då, vet flera som fått med 1 år gamla skulder. Hade flera miljoner i skulder

Tror du gjorde något annat fel då, vet flera som fått med 1 år gamla skulder. Hade flera miljoner i skulder
Och det var 1 miljon som var 1 år gamla med inte en 50-200 k?
Ja föll kanske på mer saker men när jag väl fick beviljat hade jag inte gjort ngt annorlunda mer än att skulderna blivit äldre

Okej, då var det kanske 2021. Men 35% är ändå en ganska stor del.
65% är ganska många avslag med tanke på hur många som söker så är det långt ifrån första 50% och hälften som beviljas.
Nästa 7 av 10 personer får alltså ett nej

Det stämmer inte alls! Det syns ingenstans att du har sökt sanering så det är bara till att söka om du vill
För dom på uc sa att då fort ansökan är inskickad och dom tagit emot den så kommer det dyka upp skuldsanering inledd. Är nån här som kan bekräfta att inget syns på uc om man skulle bli nekad.
Försämrar inte kreditvärdigheten på något sätt?

För dom på uc sa att då fort ansökan är inskickad och dom tagit emot den så kommer det dyka upp skuldsanering inledd. Är nån här som kan bekräfta att inget syns på uc om man skulle bli nekad.
Helt fel ! Du får bara anmärkningen om kronofogden väljer att gå vidare med din ansökan och ge dig inledande

En liten fundering. Vad vet de på uc om sånt egentligen??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp