Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och förmånsbil(hjälp!!)

Hur menar du med titeln kompetens? Förstår inte ditt inlägg.
De flesta som besitter titeln "budget- och skuldrådgivare" saknar med största sannolikhet kompetens att besvara frågan som tråden handlar om.

Fast förnånsvärdet jag kollat på är redan låga.
Tror du missförstår. Jag betalar inte förmånsvärdet, utan förmånsvärdet + leasingavgiften (via bruttolöneavdrag)
Betalar DU leasingavgiften är det ingen förmånsbil utan en leasingbil för dig och då är det garanterat ännu värre i kfms ögon.

Förmånsbil då står arbetsgivaren för alla kostnader och du betalar förmånsvärdet "förmånen att få tillgång till bilen privat" kolla med din blivande arbetsgivare om de kan lösa så det blir en "företagsbil" som du bara använder i jobbet. Då skall det vara grönt.

Fast förnånsvärdet jag kollat på är redan låga.
Tror du missförstår. Jag betalar inte förmånsvärdet, utan förmånsvärdet + leasingavgiften (via bruttolöneavdrag)

Det är ingen förmånsbil om du själv betalar leasingsvgiften… och en tesla kostar dubbelt så mycket som en Kia ceed, så leasingavgiften är hälften.

Det är ingen förmånsbil om du själv betalar leasingsvgiften… och en tesla kostar dubbelt så mycket som en Kia ceed, så leasingavgiften är hälften.
Nej. Tesla var en av de billigaste. Ceed finns inte i el. Det är en elbil jag ska ha för denna tjänsten.

Jag betalar inte leasingen, företaget gör det. Företaget tar ut en avgift från mig via ett bruttolöneavdrag.

Nej. Tesla var en av de billigaste. Ceed finns inte i el. Det är en elbil jag ska ha för denna tjänsten.

du skrev el, eller hybrid innan… finns 100 tals hybrider som är myclet
Billigare än en tesla.

Kan min skuldsanering på något sätt äventyras om en eventuellt ny arbetsgivare ser till att jag får en förmånsbil?

Kan min skuldsanering på något sätt äventyras om en eventuellt ny arbetsgivare ser till att jag får en förmånsbil?
Njäe, så länge det är en äkta förmånsbil och det är befogat så är det inga konstigheter.
Har du annat avdrag än förmånsvärde så tas det ingen hänsyn till det dock..

Dvs, alla bilar med netto/brutto avdrag går bort. En bil med enbart förmånsvärde funkar om det är befogat. Dvs du faktiskt måste använda bilen i tjänsten.

Jag har förmånsbil och det var inget man tog upp i mitt avslag av skuldsanering. Dem undrade dock om inte min arbetsgivare hade tjänstebil som enbart fick nyttjas i tjänsten. Det har dem inte utan det är förmånsbil som gäller. Jag kör också 100+ mil i månaden för att kunna utföra mitt jobb.

Njäe, så länge det är en äkta förmånsbil och det är befogat så är det inga konstigheter.
Har du annat avdrag än förmånsvärde så tas det ingen hänsyn till det dock..

Dvs, alla bilar med netto/brutto avdrag går bort. En bil med enbart förmånsvärde funkar om det är befogat. Dvs du faktiskt måste använda bilen i tjänsten.

Jag har förmånsbil och det var inget man tog upp i mitt avslag av skuldsanering. Dem undrade dock om inte min arbetsgivare hade tjänstebil som enbart fick nyttjas i tjänsten. Det har dem inte utan det är förmånsbil som gäller. Jag kör också 100+ mil i månaden för att kunna utföra mitt jobb.

Nu hänger inte jag riktigt med men varför skulle ens skuldsanering äventyras av förmånsbil? Jag gjorde nyligt en omprövning där vi diskuterade valet av att skaffa förmånsbil eller inte.

Det var aldrig nå problem. Däremot kunde dom inte ta hänsyn till att sänka Månadskostnaden i saneringen pga kostnaden. men det gick hur bra som helst att jag skulle välja detta val.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp