Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och förmånsbil(hjälp!!)

Men tänk lite snälla. Jag lever på existensminimum, är det rimligt att vara arbetslös istället för att arbeta? Är det konstigt att jag undrar vad jag ska göra?
Kontakta en budget- och skuldrådgivare.
Tror dock att denna fråga är långt utöver de flesta med den titelns kompetens.

Men tänk lite snälla. Jag lever på existensminimum, är det rimligt att vara arbetslös istället för att arbeta? Är det konstigt att jag undrar vad jag ska göra?
Vi vänder på det.
Är det rimligt att ha en ny fin bil när man lever på existensminimum?

Som @Insatt skrev kontakta budget och skuldrådgivare om du inte vill lyssna på okända personer i ett forum.

Hur mycket har du hos fogden? Med 39000kr netto kanske det går ordna betalplaner.

går att köpa en besiktigad bil för under 10 000. Köpte själv en bil för 6000 och körde med i 4 år under min sanering…

det var ingen snygg bil men den gick från a-b

har du förresten räknat med klumpsumman i skatteåterbäring i dina 51 år? De flesta räknar bara med det som dras varje månad och därför kan t.ex fogden komma fram till att lånen är avbetalda på tio år, men du själv tror att det tar 51 år. Om man faktiskt betalar av på skulden, så minskar ju räntefrie av kostnaden varje år, så man kan inte räkna med samma avbetalningstakt i 51 år…

Senast ändrad:
Vi vänder på det.
Är det rimligt att ha en ny fin bil när man lever på existensminimum?

Som @Insatt skrev kontakta budget och skuldrådgivare om du inte vill lyssna på okända personer i ett forum.
Är det rimligt att tacka nej till ett arbete pga jag inte vet om man kan ta en förmånsbil eller inte?
Är det ens konstigt att jag frågar folk här som kan vara i eller har varit i liknande situation och kanske kan svara mig, då jag inte vet och kronofogden inte kan svara på det?
Taskig attityd tyvärr

Hur mycket har du hos fogden? Med 39000kr netto kanske det går ordna betalplaner.
Skulder på nästan 2 miljoner. Nej, det kommer ta en bra bit över 40 år att bli av med detta. Har räknat tillsammans med skuldrådgivare.

går att köpa en besiktigad bil för under 10 000. Köpte själv en bil för 6000 och körde med i 4 år under min sanering…

det var ingen snygg bil men den gick från a-b

har du förresten räknat med klumpsumman i skatteåterbäring i dina 51 år? De flesta räknar bara med det som dras varje månad och därför kan t.ex fogden komma fram till att lånen är avbetalda på tio år, men du själv tror att det tar 51 år. Om man faktiskt betalar av på skulden, så minskar ju räntefrie av kostnaden varje år, så man kan inte räkna med samma avbetalningstakt i 51 år…
Tror inte jag får resa i tjänsten med en bensindriven bil tyvärr. Därför alla måste ha el/hybrid. Policy.

Tror inte jag får resa i tjänsten med en bensindriven bil tyvärr. Därför alla måste ha el/hybrid. Policy.

tvivlar på att företaget har rätt att bestämma vilken bil man äger privat, iaf vår policy gäller endast bilar som ägs/leasas av företaget.

kör du mycket i tjänsten så kanske du kan räkna hem en del ändå om du får betalt per mil. Finns många elbilar som har betydligt billigare förmånsvärde t.ex Opel e-Corsa är förmånsvärdet ca 2900:- finns nya lagerbilar hos Hedin….

vad jag kan se så finns det gott om billigare lagerbilar t.ex leaf, Kia ceed hybrid osv.

hittar flera kia ceed hybridare som lagerbilar, förmånsvärdet är bara 2200 på den.

tvivlar på att företaget har rätt att bestämma vilken bil man äger privat, iaf vår policy gäller endast bilar som ägs/leasas av företaget.

kör du mycket i tjänsten så kanske du kan räkna hem en del ändå om du får betalt per mil. Finns många elbilar som har betydligt billigare förmånsvärde t.ex Opel e-Corsa är förmånsvärdet ca 2900:- finns nya lagerbilar hos Hedin….

vad jag kan se så finns det gott om billigare lagerbilar t.ex leaf, Kia ceed hybrid osv.

hittar flera kia ceed hybridare som lagerbilar, förmånsvärdet är bara 2200 på den.
Fast förnånsvärdet jag kollat på är redan låga.
Tror du missförstår. Jag betalar inte förmånsvärdet, utan förmånsvärdet + leasingavgiften (via bruttolöneavdrag)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp