Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och dejta/förhållande

Jag vet inte hur det går till men det är inte helt sällsynt att någon med skulder/skuldsanering träffar en annan i motsvarande situation, jag ser det ofta, även att man avslutar ett förhållande med en skuldsatt och hittar ytterligare en.
Är väl inte helt otippat.
Man umgås i samma kretsar, bor i samma områden osv.

Jag vet inte hur det går till men det är inte helt sällsynt att någon med skulder/skuldsanering träffar en annan i motsvarande situation, jag ser det ofta, även att man avslutar ett förhållande med en skuldsatt och hittar ytterligare en.
Birds of a feather flock together..

Ärlighet är givetvis en av grundpelarna i en stabil och långsiktig relation.

För snart 6 år sedan träffade jag min tjej, då med skulder på 900 000 kr. Jag var fylld av skam, ångest och katastroftankar. Men jag hade bestämt mig, jag skulle bli skuldfri och en ansökan om skuldsanering var nästa steg. Detta var ingenting jag berättade direkt, i ett tidigt skede var det min ensak, men när vi setts i lite mer än en månad och när det började bli mer seriöst så tog jag mod till mig och berättade om min ekonomiska situation samt bakgrunden till den (spelmissbruk). Jag visste att det var den enda vägen framåt, att lägga korten på bordet och hoppas på att hon skulle se mig och oss bortom skulderna. Det var ett jobbigt samtal med mycket tårar, men sedan den dagen är det vi. Det var såklart inget lätt beslut för henne att våga lita på mig i det skedet, men jag är fantastiskt glad att hon gjorde det.

Vi har haft det bra med resor varje sommar, bott bra men levt sparsamt i perioder. Nu har jag bara några betalningar kvar innan jag är skuldfri och planen är att snart köpa lägenhet tillsammans. Allt går med tålamod, disciplin, ärlighet och möjligen en gnutta tur också.

Lycka till!

Lite att men du ska inte tro att du är värdelös bara för att du har det... Ryck upp huvudet och var dig själv och möt den som älskar dig för den du är. Och tar det därefter.

Kanske finns en dejtingsida för skuldsatta? Kanske folk här på Lånforum utbyter snusk över privata meddelanden som leder till kärleken :D

När jag träffade min nuvarande flickvän så hade jag nyligen släppt allt och ansökt om skuldsanering. Efter att vi hade träffats några gånger och jag kände att det fanns något där som jag ville utforska vidare så lade jag korten på bordet och berättade om min situation.

Jag var medveten om att det var en stor risk, men jag skulle inte kunna tänka mig att gå in i någonting som jag kände kunde bli seriöst, utan att vara helt ärlig med en så viktig sak.

Det gick bra, hon blev ledsen för min skull, men kände att hon också ville fortsätta utforska vår relation och hon har varit ett oerhört stort stöd för mig genom den fortsatta processen. Jag känner att jag haft väldig tur som träffat någon som har bra värderingar, som inte är intresserad av en utsvävande livsstil och som vill tänka långsiktigt tillsammans med mig.

Så det går absolut att hitta kärleken, sen är det såklart individuellt när och vad man vill berätta, men jag tror generellt sett att ärlighet varar längst och att det är viktigt att prata om vad det innebär för relationen och konsekvenserna för framtiden.

Tror inte det finns några intresserade här faktiskt. Har skickat några dickpics, men det är ju ingen som svarar.
Måste vara maximal otur. Dickpics är ju ALLTID ett otroligt säkert kort för att få oss kvinnor på fall. Det är det bästa vi vet att få en spontan dick pic i vår inkorg från en person vi aldrig tidigare haft kontakt med.

Måste vara maximal otur. Dickpics är ju ALLTID ett otroligt säkert kort för att få oss kvinnor på fall. Det är det bästa vi vet att få en spontan dick pic i vår inkorg från en person vi aldrig tidigare haft kontakt med.
Ellerhur! Jag är expert på att veta vad kvinnor vill ha. Har bara haft otur hittills...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp