Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och dejta/förhållande

Som Lock säger: din ekonomi är din ensak (om du vill) fram till att man seriöst pratar om att flytta ihop eller skaffa barn. Det är inte att ljuga på något sätt att hålla sin privatekonomi privat.

Första tiden så pratas det sällan om privatekonomi oavsett om det är mångmiljonär, vanlig knegare med vanlig ekonomi eller hårt skuldsatt som dejtar. Sånt brukar motparten oftast få reda på ganska sent ändå utan att någon ljugit.

Är man inne på typ 4e året på skuldsanering när man börjar dejta så känns det onödigt att någonsin berätta då det kan skrämma iväg vissa. Då kan man puzzla ihop allt ändå och kommer det fram så kommer det fram utan att man ljugit, då kan man berätta utan att ljuga och att vara skuldfri ligger inte långt borta i tiden.

Senast ändrad:
Som Lock säger: din ekonomi är din ensak (om du vill) fram till att man seriöst pratar om att flytta ihop eller skaffa barn. Det är inte att ljuga på något sätt att hålla sin privatekonomi privat.

Första tiden så pratas det sällan om privatekonomi oavsett om det är mångmiljonär, vanlig knegare med vanlig ekonomi eller hårt skuldsatt som dejtar. Sånt brukar motparten oftast få reda på ganska sent ändå utan att någon ljugit
så är det ju, men man måste ju också ha respekt mot den som dejtar också. Hon kanske inte vill detta och det är viktigt för henne. Precis som det är är lika viktigt för mig att inte vilja ha ett barn till.

Första tiden så pratas det sällan om privatekonomi oavsett om det är mångmiljonär, vanlig knegare med vanlig ekonomi eller hårt skuldsatt som dejtar. Sånt brukar motparten oftast få reda på ganska sent ändå utan att någon ljugit.

Är man inne på typ 4e året på skuldsanering när man börjar dejta så känns det onödigt att någonsin berätta då det kan skrämma iväg vissa. Då kan man puzzla ihop allt ändå och kommer det fram så kommer det fram utan att man ljugit, då kan man berätta utan att ljuga och att vara skuldfri ligger inte långt borta i tiden.
Håller inte med. Jag skulle inte kunna dölja det, men det beror ju på mig. Att ha levt i en lögn i sju år under spelmissbruket tärde så jävla mycket på mig att jag lovade mig själv att aldrig ljuga. Om något. Någonsin.

Håller inte med. Jag skulle inte kunna dölja det, men det beror ju på mig. Att ha levt i en lögn i sju år under spelmissbruket tärde så jävla mycket på mig att jag lovade mig själv att aldrig ljuga. Om något. Någonsin.
Då har vi olika uppfattningar om vad som är lögn helt enkelt. Jag tycker man har rätt att ha sin privatekonomi privat tills det blir seriöst på tal om att ex flytta in. Min privatekonomi skulle jag ha privat oavsett om jag har skuldsanering, 100.000 eller 10 miljoner på kontot. Vill man berätta om sin privatekonomi så har jag naturligtvis inget emot att man gör det. Men de flesta gör inte det på dejt, tidigt stadie. Jag skulle heller inte fråga ut hon jag går på dejt med om hennes privatekonomi förrän de kanske är aktuellt.

Senast ändrad:
Jag skulle inte ha ett problem att dejta någon med skulder. För mig handlar det om en helhet där vad man lärt sig, vad man gör här och nu för att lösa problemet osv, oftast väger tyngst. Jag skulle personligen inte prata ekonomi på första dejterna utan då ska det vara betydligt mer seriöst.

Sen är det väl kanske så att det skiljer mellan olika personer. Söker man någon att flytta ihop med, gifta sig med, skaffa barn med i närtid så är ju informationen rimligen desto viktigare att delge. I mitt fall så är jag inte intresserad av något utav det, utan det skulle, om något, vara ett särboförhållande. Jag skulle tids nog berätta om ekonomin ändå, men mer som en sak man delar som ett förtroende och för att man vill vara transparent mot sin partner.

Oavsett när man väljer att berätta så instämmer jag med vad som redan skrivits, backar någon pga dina skulder, då var det ändå inte din person.
Låt inte andra döma dig för att du har skulder. Sen kanske inte allas planer går att pussla ihop med din ekonomiska situation, men det gäller rätt mycket annat också ju.

jag har inte tänkt att flytta in till någon under de 3.5 åren jag har ett barn som är vuxen och klara sig själv och jag är vill inte ha mer barn. När detta är klart så är jag inte intresserad heller skaffa någon lån på ett bostadsrätt. En etta och ut och resa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp