Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering klar

Hop

Hoppas man orkar. När man läser era/andras framgångshistorier så får man lite energi. Har lite mer än 1 år kvar via löneutmätning (enl prognos på KFM:s Mina Sidor). Längtar.

Nu får jag ju inte ha åsikter här utan att bli påhoppad, men jag försöker lite ändå.
När det dyker upp arbetsuppgifter att hantera som beror på att skulderna nästan är betalda, att man ska dämpa löneutmätningsbeslutet så inte för mycket pengar dras, sånt blir man glad över.

Hop

Hoppas man orkar. När man läser era/andras framgångshistorier så får man lite energi. Har lite mer än 1 år kvar via löneutmätning (enl prognos på KFM:s Mina Sidor). Längtar.
Det gör du! <3 Jag hade det väldigt tufft under en period och undrade också mycket. Men här är jag nu. Tiden har sin gång.

Känslan av skuldfrihet är lite surrealistisk. Jag hade haft svårt med pengar ända sedan jag startade att arbeta och lönen var slut snabbt även om det då inte var till lån etc.
Det var när jag släppte allt till KF som jag fick ett vuxet förhållningssätt till pengar.
Jag känner att såväl löneutmätning och skuldsanering haft en stark rehabiliterande effekt på mig och jag är nu trygg i mitt förhållande till pengar.

Känslan av skuldfrihet är lite surrealistisk. Jag hade haft svårt med pengar ända sedan jag startade att arbeta och lönen var slut snabbt även om det då inte var till lån etc.
Det var när jag släppte allt till KF som jag fick ett vuxet förhållningssätt till pengar.
Jag känner att såväl löneutmätning och skuldsanering haft en stark rehabiliterande effekt på mig och jag är nu trygg i mitt förhållande till pengar.
Kan tänka mig det!! Nu i efterhand fattar jag inte varför jag började m snabba sms-lå o blancolån. Har ju en inkomst (numera 34 000kr före skatt) som räcker gott o väl. Jag vet inte vad som hände i mitt fall.. Lyxkonsumtion à la Lyxfällan är väl mest lik. Usch. Kommer aldrig låna en krona mer när jag är skuldfri.

Vad skönt att höra! :)

Du gör det med bravur och har gjort det under den del av resan jag varit med på.
Du är en förebild för oss tre tjejer i vår grupp.
Dessutom så har du ett stort tålamod med oss haha.

Nu får jag ju inte ha åsikter här utan att bli påhoppad, men jag försöker lite ändå.
När det dyker upp arbetsuppgifter att hantera som beror på att skulderna nästan är betalda, att man ska dämpa löneutmätningsbeslutet så inte för mycket pengar dras, sånt blir man glad över.

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades!

Det kunde ha varit mina ord… för exakt så här har de varit för mig med…och herre min jösses…vad denna resa har lärt mig mycket.

Kan tänka mig det!! Nu i efterhand fattar jag inte varför jag började m snabba sms-lå o blancolån. Har ju en inkomst (numera 34 000kr före skatt) som räcker gott o väl. Jag vet inte vad som hände i mitt fall.. Lyxkonsumtion à la Lyxfällan är väl mest lik. Usch. Kommer aldrig låna en krona mer när jag är skuldfri.
Man borde skriva och sätta upp ett ex i plånkan och ett på väggen ”Tänk noga, vill du äga din lön själv eller vill du ge bort den till långivare och oligarker”.
Visst verkar valet självklart, ändå ger vi allt vi tjänar till andra som tjänar på oss.
Jag njuter när jag betalar saker med pengar jag faktiskt har.

Idag är min 2:a dag utan skuldsanering. Någon som varit med om att det har kommit brev från fordringsägare i efterhand. Skulle inte förvåna mig om det händer.
Grattis! Ocå klar sen i maj i år. Skönt!
Vad menar du med att det kommit brev från fordringsägare? Är det nån skuld som inte varit med i saneringen eller? Jag har fått brev (o även en kreditupplysning..) efter saneringens slut men det har ju bara varit brev om att de fått in en betalning. I nått fall stod det typ...betala snarast resterande.." el nått sånt. Kontaktade dessa o upplyste om att jag nu hade avslutat min sanering o att skulden ingick där så det var inget problem. Vet inte men de kanske chansar lite o tror man i rädsla för nya problem m KFM ska betala...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp