Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering klar

Om jag förstår dej rätt att det skulle kunnat hända om jag inte opponerat mej mot betalningskravet fr i mitt fall Intrum (och bara låtit det vara i tron att det inte skulle bli nått av) så skulle de i praktiken kunnat skickat vidare till KFM för verkställighet.

Jag kommer att vara väldigt observant ett bra tag efter saneringen.
Ja man behöver absolut ha koll. Finns nog riktigt oseriösa bolag som gör försök o driva in resterande skulder efter avslutad sanering.
Fick på kivra fr Nordax o det var trevlig läsning däremot. Resterande skuld nollad :)

Ja man behöver absolut ha koll. Finns nog riktigt oseriösa bolag som gör försök o driva in resterande skulder efter avslutad sanering.
Fick på kivra fr Nordax o det var trevlig läsning däremot. Resterande skuld nollad :)
Så man får brev på avslutade skulder som ingick i skuldsaneringen ?

Så man får brev på avslutade skulder som ingick i skuldsaneringen ?
Det är nog olika. Fick från Nordax. Fick sms från nått annat ställe om att det skulle nollas. Men jag hade många borgenärer å bara några som skickat ut brev/sms om nollade skulder. Eg lika under hela saneringen. Några som skickat ut uppgifter då de fått in betalningen fr KFM/Skusan.

Om jag förstår dej rätt att det skulle kunnat hända om jag inte opponerat mej mot betalningskravet fr i mitt fall Intrum (och bara låtit det vara i tron att det inte skulle bli nått av) så skulle de i praktiken kunnat skickat vidare till KFM för verkställighet.
Ja, om det finns utslag är det möjligt.
Det är fel av inkassobolaget men sker.

Hur kan det komma sig att gäldenären inte presterar ?
Det är för mig ofattbart.
Ingen aning.
Det är ju inte sällsynt att klienterna man har kontakt med aldrig får post eller något i kivra, säger dom. En skuldsanering hjälper inte mot poststrul

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp