Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, idag ringde dom från kronofogden

Hej!! Jag ringde vi 15. Men då hade handläggaren gott för dagen.. Pratade in på telesvar att jag var tillgänglig imorgon.. Tack för att ni finns här och är ett otroligt bra stöd när man behöver er..

Vilken lättnad det var att prata med min handläggare... Så himla hjälpsam och trevlig.. Absolut inga anklagelser eller nåt.. Tack till er alla som stöttar här inne!! Och till alla som väntar på detta samtalet vill jag bara säg att det var jätteskönt att prata med dom på kfm... Nu håller jag tummarna för att detta ska gå igenom

Hur har det gått?

Har du fått skuldsanering hos kfm?

Jag själv väntar på skuldsanering, men hos Svea Ekonomi, tar ca 2 månader, lång kö!

Skuldfinansiering hos Svea är inte samma som Skuldsanering hos KFM:

Skuldfinansiering jämfört med Skuldsanering

Om du beviljas ett Skuldfinansieringslån hos Svea Ekonomi löser vi dina skulder inklusive eventuell skuld hos Kronofogden. Du betalar via autogiro under lånets löptid eller till du eventuellt löser lånet i förtid. Vid en Skuldsanering är du skuldfri efter 5 år om du inte dragit på dig nya skulder. Får du ett Skuldfinansieringslån ställer vi inga krav på att du ska leva på existensminimum utan vi anpassar månadsbetalningen till din ekonomiska situation och om du ökar din inkomst under lånetiden påverkar det inte lånebetalningen. Får du Skuldsanering hos Kronofogden syns detta på en kreditupplysning under hela 5-årsperioden. Ett Skuldfinansieringslån däremot är ett privat lån utan myndighetsinblandning.

Hej!! Jag väntar ju på besked ang skuldsanering.. Har fått inledande men väntar på svar om det går igenom... Väldigt nervöst men håller tummarna.. Vet någon hur lång tid det tar?

Skuldfinansiering hos Svea är inte samma som Skuldsanering hos KFM:

Skuldfinansiering jämfört med Skuldsanering

Om du beviljas ett Skuldfinansieringslån hos Svea Ekonomi löser vi dina skulder inklusive eventuell skuld hos Kronofogden. Du betalar via autogiro under lånets löptid eller till du eventuellt löser lånet i förtid. Vid en Skuldsanering är du skuldfri efter 5 år om du inte dragit på dig nya skulder. Får du ett Skuldfinansieringslån ställer vi inga krav på att du ska leva på existensminimum utan vi anpassar månadsbetalningen till din ekonomiska situation och om du ökar din inkomst under lånetiden påverkar det inte lånebetalningen. Får du Skuldsanering hos Kronofogden syns detta på en kreditupplysning under hela 5-årsperioden. Ett Skuldfinansieringslån däremot är ett privat lån utan myndighetsinblandning.

Nä, och vad då?
Klart jag vet att det inte är samma sak, jag bara talade om vad jag har gjort!

Nä, och vad då?
Klart jag vet att det inte är samma sak, jag bara talade om vad jag har gjort!
Ber om ursäkt då missförstod jag dig, i andra trådar har Sveas skuldfinansiering uppfattats som skuldsanering. Hoppas du får Sveas lån har det själv sedan 2 år tillbaka. Lycka till.

Ber om ursäkt då missförstod jag dig, i andra trådar har Sveas skuldfinansiering uppfattats som skuldsanering. Hoppas du får Sveas lån har det själv sedan 2 år tillbaka. Lycka till.

Vi är ju i samma båt här eller hur?
Hur upplevde du väntetid innan du fick Skuldfinansiering?
Jag väntar ff, överväger skuldsanering från kfm nu, tar alldeles för lång tid att vänta hos svea!

Jag upplevde att att det tog ca 2 månader till inledande.. När jag fick inledande så slutade löneutmätningen.. Sen har det gått ca 2 månader till och nu har jag fått papper om förslag på skuldsaneringen.. Går den igenom så ska jag börja betala i slutet på juni månad.. Jag håller alla tummar jag kan nu... Så man kan väl säga 6 månader från att jag ansökte tills jag ska börja betala, om det nu går igenom vill säga.. Lycka till du med..

Jag upplevde att att det tog ca 2 månader till inledande.. När jag fick inledande så slutade löneutmätningen.. Sen har det gått ca 2 månader till och nu har jag fått papper om förslag på skuldsaneringen.. Går den igenom så ska jag börja betala i slutet på juni månad.. Jag håller alla tummar jag kan nu... Så man kan väl säga 6 månader från att jag ansökte tills jag ska börja betala, om det nu går igenom vill säga.. Lycka till du med..
Hur har det gått???

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp