Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, idag ringde dom från kronofogden

Hej! För ett tag sedan ansökte jag om skuldsanering.. Idag ringde dom från kronofogden. Dom har pratat in på telesvar och vill att jag ringer upp.. Hjälp!! Vad är det dom vill tro?? Skäms ihjäl för att ringa upp dom men måste ju.. Är så rädd för att dom är otrevliga och arga.. Usch jag skäms ju så... Någon som varit med om detta??

Hej! För ett tag sedan ansökte jag om skuldsanering.. Idag ringde dom från kronofogden. Dom har pratat in på telesvar och vill att jag ringer upp.. Hjälp!! Vad är det dom vill tro?? Skäms ihjäl för att ringa upp dom men måste ju.. Är så rädd för att dom är otrevliga och arga.. Usch jag skäms ju så... Någon som varit med om detta??

Du behöver inte oroa dej, de är trevliga och professionella. De är vana att prata med skuldsatta människor, du behöver inte alls skämmas. Förmodligen kommer du att tycka att de är de bästa stödet du fått hittills i processen.

Är det säkert det... Låter ju bra.. Usch vad jag hatar detta... Tänk om jag gjort fel. Skulle kanske inte sökt... Ska ringa till dom i eftermiddag när jag lämnat dottern på dagis och jag ska till jobbet!! Har så ont i magen nu.. Vad kan dom vilja ha svar på??

skuldsanering

Varför är du rädd? Kronofogeden vill säkert ha mer information och du ansöker hos de antingen får man ja eller nej svårare kan inte bli och lycka till och hoppas att de löser sig

De ringer för det mesta alltid upp en gång under tiden de utreder din skuldsaneringsansökan. I mitt fall fick jag berätta mer ingående om hur jag hamnade i min situation och hur jag såg på framtiden. De vill gärna se att man har ett förändrat beteende och har en sund ekonomi. Detta är också en chans att ändra eventuella uppgifter. Lönen kan tex ha ändrats sedan man skickade in ansökan, man kan ju ha fått löneförhöjning med mera. Sedan efter samtalet brukar det inte ta så lång tid innan man får brev om man får inledande eller ej.

Jag skäms så mycket för att ha hamnat i denna situationen.. Därför är jag nervös.. Jag bara hoppas att hon är trevlig och så... Tack för era svar.. Det underlättar att få höra era erfarenheter!!

Dom är jättetrevliga och hjälpsam så du behöver inte vara orolig!

Jag skäms så mycket för att ha hamnat i denna situationen.. Därför är jag nervös.. Jag bara hoppas att hon är trevlig och så... Tack för era svar.. Det underlättar att få höra era erfarenheter!!

Du behöver absolut inte skämmas, du visar att du vill reda upp situationen genom att ansöka om skuldsanering.

Det finns ingen som helst anledning att dom skulle vara arga eller otrevliga mot dig. Du har ju inte ens en skuld till dom, utan dom gör bara försök att driva in pengarna från dig.

Dom borde vara väldigt trevliga och tillmötesgående om dom sköter sitt jobb bra. Folk jag känner som pratar med dom ibland brukar säga att dom är väldigt trevliga allt som oftast.

Hur gick det i eftermiddags förresten nu då? Du kanske jobbar och därför inte skrivit ännu, så kan det vara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp