Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering hos Kronofogden med hög inkomst och stora lån – vad gäller?

Men då kan ni ju betala av en stor del av era skulder nu med? Tillslut så är det kanske hanterbar med snöbolls metoden.

Haräven läst igenom tråden och man söker inte skuldsanering tillsammans måste ju söka var för sig. Så på din ansökan kollar dem ju bara på dina lån och kanske inte är tillräckligt mkt för att det inte ska kunna gå att lösa sj. Har ni lån tillsammans och en av er får sanering så hjälper inte det heller för då måste den andra ändå betala fullt ut på lånet.
Vi har sökt var för sig men vi är gifta

Vi har sökt var för sig men vi är gifta
Spelar absolut ingen roll att ni är gifta. Dem kommer kolla på dem helt separat och inte ta någon hänsyn till den andres skulder.
Och som sagt har ni gemensamma lån och bara en får sanering måste den andra betal allt på det lånet ändå (minus lite inbetalning från sanering då)

Det spelar ingen roll vad du tycker och känner i det här läget vad gällande bilen.
Ring kronofogdens kundtjänst och fråga rakt ut ”får jag behålla min bil belånad med 500.000kr, värde 400.000kr om jag söker en sanering?”
De kommer med högsta sannolikhet säga - NEJ.
Sen spelar det ingen roll att du har 100.000kr kvar i lån. Du har gjort dig av med 400.000kr…

Det spelar ingen roll vad du tycker och känner i det här läget vad gällande bilen.
Ring kronofogdens kundtjänst och fråga rakt ut ”får jag behålla min bil belånad med 500.000kr, värde 400.000kr om jag söker en sanering?”
De kommer med högsta sannolikhet säga - NEJ.
Sen spelar det ingen roll att du har 100.000kr kvar i lån. Du har gjort dig av med 400.000kr…
Jag ringde idag, de sa att det är individuell bedömning 🤷‍♀️

Tror inte hen kommer ta in ngt ändå. Låt ansökan har sin tid så märker dem själva att dem kommer till att få avslag och får lära sig den hårda vägen

Vi kan fortsätta betala på billånet själva. Saken är den att lånet på bilen är 500k men vi får ca 400k för den. Säljer jag den så har jag 100 k i förlust som jag ska fortsätta att betala av fast jg har ingen bil.
Om du söker skuldsanering så ingår alla skulder så även de 100000 ni gick med förlust, däremot så har ni 400 000 att reducera skulder med vilket kan göra stor skillnad.

Jag pendlar till jobbet och behöver en bil ändå, så jag kan inte bli av med 400k eftersom jag behöver en bil även om den inte är så dyr

Jag pendlar till jobbet och behöver en bil ändå, så jag kan inte bli av med 400k eftersom jag behöver en bil även om den inte är så dyr
Nej bil får du ha men ca 30.000 är rimligt. Säljer du bilen så blir du av med 400.000 i lån istället för att nu sitta med 500.000 borde vara rimligen lätt att förstå

Du behöver inte en bil som är värd 400k för att pendla till jobbet... Go'dag yxskaft.

Jag börjar mer och mer tro att du är ett troll som bara är ute efter att skapa reaktioner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp