Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering hos Kronofogden med hög inkomst och stora lån – vad gäller?

Om bilen är det enda problemet så är det lungt, jag säljer den om/när det blir dax i så fall
Funkar inte så.
Du kommer inte bli tillsagd i processen att göra dig av med bilen. Utan saneringen kommer nekas. Så får du vänta 8 månader till nästa ansökan.

Tanken är att man ska göra så mycket som möjligt INNAN ansökan, för att visa att man försökt.

Så ut med bil och bostad till försäljning innan ansökan om sanering.

Jag förstår, inte ens om man har sjuka föräldrar som man behöver ta sig till och från med kort varsel och man behöver en pålitlig bil? Om de bor ca 150km bort….

Inte en chans med den prisnivå på bil du har, normalt tas hänsyn till bil för till och från arbete, möjligen lite kring barn, och det är upp till ett värde på 60% av prisbasbeloppet. Din bil är värd 8-9 Prisbasbelopp.

Är det bolån inkluderat i de 2.5 miljonerna eller är alla 2.5 miljoner olika blancolån?

Ni har ju högre skuld än 2.5 miljoner om du inte räknat in bostadsrätten i det hela ?

Är det 2.5 miljoner med bostadsrätten inkluderad så är nog en ganska normal skuldsättning beroende på vart i landet ni bor. Det är lite som att söka skuldsanering för att man inte kan betala sin mobilräkning...

Av personlig erfarenhet är det inte så enkelt att få skuldsanering. Klart barn vägs in i bilden men jag har nästan lika hög skuldsättning ensam, äger praktiskt taget ingenting. Skulderna är mer än 3 år gamla och jag sitter ändå här utan skuldsanering efter 3 försök. Inga spelskulder.

Men ni kanske är bättre än mig på att snacka.

Är det bolån inkluderat i de 2.5 miljonerna eller är alla 2.5 miljoner olika blancolån?

Ni har ju högre skuld än 2.5 miljoner om du inte räknat in bostadsrätten i det hela ?

Är det 2.5 miljoner med bostadsrätten inkluderad så är nog en ganska normal skuldsättning beroende på vart i landet ni bor. Det är lite som att söka skuldsanering för att man inte kan betala sin mobilräkning...

Av personlig erfarenhet är det inte så enkelt att få skuldsanering. Klart barn vägs in i bilden men jag har nästan lika hög skuldsättning ensam, äger praktiskt taget ingenting. Skulderna är mer än 3 år gamla och jag sitter ändå här utan skuldsanering efter 3 försök. Inga spelskulder.

Men ni kanske är bättre än mig på att snacka.
2,5 miljoner blanco

Okej. Jag är ingen expert. Gissar att det är som många säger att bilen definitivt är något man kommer titta på.
De gånger jag sökt har det alltid kommit på tal om jag har någon bil eller annan egendom.

Men sedan kan ni ju få en handläggare som struntar i allt och ger er skuldsanering trots bil och bostadsrätt. Det är som ett lotteri har jag hört.

Okej. Jag är ingen expert. Gissar att det är som många säger att bilen definitivt är något man kommer titta på.
De gånger jag sökt har det alltid kommit på tal om jag har någon bil eller annan egendom.

Men sedan kan ni ju få en handläggare som struntar i allt och ger er skuldsanering trots bil och bostadsrätt. Det är som ett lotteri har jag hört.
Tack, vi får hoppas på det så får vi se

Hej!
Jag vill tipsa om att kolla igenom forumet och läsa på om kraven för att få skuldsanering. Det finns massor både här och på kronofogdens hemsida. Bilen måste tyvärr säljas, det finns inget som motiverar att ni ska ha en sån dyr bil med den skuldsättningen.
Sen kollar KF också på hur skulderna har uppkommit samt hur mycket ni har gjort för att få ner skulderna.

Skulle det vara samma sak om bilen var leasad?

Finns ingen handläggare som kommer ta er på allvar och bevilja en skusan med den inkomsten samtidigt som ni glider runt i en bil för en halv mille

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp