Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering hos Kronofogden med hög inkomst och stora lån – vad gäller?

Om bilen är det enda problemet så är det lungt, jag säljer den om/när det blir dax i så fall

Det är ju vid inledandet det, efter samtalet med handläggaren.
Kan bli ett avslag inom några minuter från samtalet, då är det svårt att hinna sälja i det lilla tidsfönstret.

Visst kostar den 15 000kr i månaden men förutom det så har vi väldigt stort uttrymme att betala av mycket av vår skuld, vi har som sagt 70 000kr efter skatt…. De borde väl tänka så också?

Nej det tänks inte så riktigt.

Vad är det för bil ni lyckats få lån på mer än värdet, alt betalar på tok för lite i månaden på?
Tanken med billån är ju lite att man ska betala i minst samma takt dom värdeminskningen.

Eller har ni ett upplägg där ni ska slutbetala med 50% av köpeskillingen efter 3 år?

Vad är det för bil ni lyckats få lån på mer än värdet, alt betalar på tok för lite i månaden på?
Tanken med billån är ju lite att man ska betala i minst samma takt dom värdeminskningen.

Eller har ni ett upplägg där ni ska slutbetala med 50% av köpeskillingen efter 3 år?
Jag är inte helt hundra men tror att det är som du sa sist, att det är nått upplägg eller ränteändring efter 3 år

Om bilen är det enda problemet så är det lungt, jag säljer den om/när det blir dax i så fall
Va ska du säga till handläggaren,får jag sanering säljer jag bilen samma dag? Du verkar inte riktigt införstådd hur saker funkar när det gäller kfm,tills du inte inser att försäljning utav bilen skulle skapa mer utrymme för er ekonomiskt samt mer skäligt att bli beviljad sanering kommer du aldrig lyckas,låter kanske hård men du verkar inte inse saker,har själv varit där så jag vet!

Jag är inte helt hundra men tror att det är som du sa sist, att det är nått upplägg eller ränteändring efter 3 år
Verkligheten är ju att ni trots hög inkomst faktiskt är en fattig familj som behöver få hjälp att reda ut hur ta sig ur "lyxfällan" och få till en fungerande ekonomi baserat på era inkomster.
Lite j-vlar anamma och ni klarar det.:)

Sälj bilen så har ni 2,1 miljoner i lån istället för 2,5miljoner, samt lägg ut bostadsrätten o leta hyresrätt, om ni sen väljer att släppa skulderna räkna då stenhårt på att inte bli beviljade skuldsanering . Så till dagen eran löneutmätning börjar betala av så många av smålånen med högst ränta helt o hållet som bara möjligt sen köper ni en så pålitlig bil som möjligt för runt 20000 som ni eller någon ni känner kan laga billigt om den går sönder tex en Volvo från 98-05,eller en toyota eller liknande, har ni saker som är värda pengar sälj det,kan ni jobba extra eller övertid så gör ni det ,spendera max 8000 (mat,nöjen, bränsle) tillsammans utöver hyran om ni gör vad ni kan har ni skuldsanering inom 2 år eller iaf en hanterbar löneutmätning som minskar , säljer ni inte bilen, betalar ni inte det ni kan på de minsta lånen fram tills löneutmätningen och fortsätter leva över era tillgångar kommer ni ha skulder som växer istället

Sälj bilen så har ni 2,1 miljoner i lån istället för 2,5miljoner, samt lägg ut bostadsrätten o leta hyresrätt, om ni sen väljer att släppa skulderna räkna då stenhårt på att inte bli beviljade skuldsanering . Så till dagen eran löneutmätning börjar betala av så många av smålånen med högst ränta helt o hållet som bara möjligt sen köper ni en så pålitlig bil som möjligt för runt 20000 som ni eller någon ni känner kan laga billigt om den går sönder tex en Volvo från 98-05,eller en toyota eller liknande, har ni saker som är värda pengar sälj det,kan ni jobba extra eller övertid så gör ni det ,spendera max 8000 (mat,nöjen, bränsle) tillsammans utöver hyran om ni gör vad ni kan har ni skuldsanering inom 2 år eller iaf en hanterbar löneutmätning som minskar , säljer ni inte bilen, betalar ni inte det ni kan på de minsta lånen fram tills löneutmätningen och fortsätter leva över era tillgångar kommer ni ha skulder som växer istället
Bra skrivet!

Jag förstår, inte ens om man har sjuka föräldrar som man behöver ta sig till och från med kort varsel och man behöver en pålitlig bil? Om de bor ca 150km bort….
Nope, det går lika bra med en bil för 50k.

Det är väl flera här på forumet som uppgett att dom fått behålla bostadsrätt/hus och ändå fått en skuldsanering beviljad? Eller minns jag fel kanske... Jag tror dock inte att jag läst om att någon med en bil värderad 400-500 k fått den beviljad...
Stämmer, men bostaden får inte kosta mer per månad än vad som är godtagbart enligt fkassans normer. Och det får inte finnas något övervärde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp