Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering - hoppet som dödar en?

Grattis! - Ja, har också märkt att handläggarna på KFM brukar ta story hänsyn till barn, deras uppväxt, ekonomiskt ansvar för att bilda familj, hur familjen drabbas ev ekonomin, att man vill träffa någon men ha ha ekonomisk stabilitet först etc. Det är argument jag tycker man ska ha med om han ex skickar personligt brev eller ta upp i samtal. Såna typer av argument verkar kunna väga in positivt på almänna skäligheten
Så som jag fick det förklarat bara att jag nämnde det, att vi inte bildat familj trots det är ens högsta dröm men som sagt avstått pga. oron över inte kunna försörja för ett barn visade förståelse för situationen och djup eftertanke. Så ja, om någon finner sig i en liknande situation, ta definitivt upp det - har t.o.m. sett dem med 3 års betalplan pga unga/nyfödda barn.

Hur många borgenärer är det?
Alldeles för många. Du kan få min Excel-fil med samtliga lån om du villl, kapitalbelopp och ränta som uppdateras automatiskt. Just nu tänker jag dock inte röra den filen på ett tag. Mår illa när jag ser rätan som överstiger kapitalbeloppet i rött.

Alldeles för många. Du kan få min Excel-fil med samtliga lån om du villl, kapitalbelopp och ränta som uppdateras automatiskt. Just nu tänker jag dock inte röra den filen på ett tag. Mår illa när jag ser rätan som överstiger kapitalbeloppet i rött.

Jag blir nyfiken. Skicka gärna PM.

Är det över 20?

Hur såg KFM på att du hade tvistiga skulder?
Skadestånden kan ju trilla in om 1 år t,ex? Hur resonerar man kring din betalningsmöjlighet för dessa då?
Eller anser man att dessa också ska ingå?

Hade varit intressant om det gick att få skuldsanering för de lån som du själv hade tagit i eget namn (alltså ingen brottslig handling som begåtts) men inte för skadeståndet (som har uppkommit pga av en brottslig handling). Fattar att det inte går eftersom skuldsaneringen ska få dig helt skuldfri, men hade ju varit mer ok att du sen får betala av skadeståndet själv efter färdig skuldsanering.

Hade varit intressant om det gick att få skuldsanering för de lån som du själv hade tagit i eget namn (alltså ingen brottslig handling som begåtts) men inte för skadeståndet (som har uppkommit pga av en brottslig handling). Fattar att det inte går eftersom skuldsaneringen ska få dig helt skuldfri, men hade ju varit mer ok att du sen får betala av skadeståndet själv efter färdig skuldsanering.
Det finns dock skulder som inte behöver ingå, exmpel tvistiga skulder osv.
Om det du nämner skulle kunna undantas vet jag inte, men en skuldsanering innebär inte alltid att du blir helt fri.

Det finns dock skulder som inte behöver ingå, exmpel tvistiga skulder osv.
Om det du nämner skulle kunna undantas vet jag inte, men en skuldsanering innebär inte alltid att du blir helt fri.
Men är det inte så att tvistiga skulder leder till avslag för att man då inte förväntas klara av att betala både skuldsaneringen och de tvistiga skulderna? Skulder som undantas är ju bolån och CSN.

Men är det inte så att tvistiga skulder leder till avslag för att man då inte förväntas klara av att betala både skuldsaneringen och de tvistiga skulderna? Skulder som undantas är ju bolån och CSN.
Ibland undantas ju även billån och så om värdet är lågt, då får man betala utanför. KFM har säkert en massa riktlinjer.
Det jag ville belysa var bara att det inte är svart/vitt i den frågan.

Ibland undantas ju även billån och så om värdet är lågt, då får man betala utanför. KFM har säkert en massa riktlinjer.
Det jag ville belysa var bara att det inte är svart/vitt i den frågan.
Jag tror också KFM har en massa riktlinjer...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp