Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering - hoppet som dödar en?

Lite rörigt, alltså jag lägger överhuvudtaget ingen värdering i om du ska ha skuldsanering eller inte. Jag vet ju inte vem du är.

Men om jag ska anta så vågar jag till 99% säkerhet säga att du inte kommer få det.

Vi får väll vännta och se. Axactor försökte skriva över skulden på mig utan att ens hänvisa till strafföreläggandet vilket jag givetvis bestred all betalningsskyldighet, KFM instämde.

Vi får väll vännta och se. Axactor försökte skriva över skulden på mig utan att ens hänvisa till strafföreläggandet vilket jag givetvis bestred all betalningsskyldighet, KFM instämde.
Vad instämde kfm i? Om ett föreläggande bestrids spelar det ingen roll om man hänvisar till problem med chem trails eller att man är missnöjd över palmeutredningen, bestritt är bestritt.
Sån skuld ingår inte i skuldsaneringen sedan heller.

Du blandar äpplen och päron.

Dom som fattar beslut om huruvida du ska få skuldsanering eller inte gör KFM.
Inte jag, Axactor, polisen eller någon annan.

Praxis hos KFM är att det nästintill är garanti att få avslag om man har ägnat sig åt grov ekonomisk brottslighet dessutom i relativ närtid.

Okej vad bra, då säger jag upp mig från mitt offentliga jobb där jag arbetar åt regionstyrelsen med inriktning på just besparingar och lever på bidrag ist. Det är ju inte stötande mot ER som betalar min lön(bidrag) istället för att jag bidrar till samhället?
Men ehh alltså det är väl fortfarande ditt beslut om du vill vara pissig och leva på samhället och ta bidrag bara för att du blir sur för om du inte får skuldsanering? Jättekonstigt resonemang.

Du blandar äpplen och päron.

Dom som fattar beslut om huruvida du ska få skuldsanering eller inte gör KFM.
Inte jag, Axactor, polisen eller någon annan.

Praxis hos KFM är att det nästintill är garanti att få avslag om man har ägnat sig åt grov ekonomisk brottslighet dessutom i relativ närtid.
Jag vet. Det är därför jag har uttömt vartenda möjliga väg att betala tillbaka innan jag ens såg det som lönt att söka skuldsanering. Blir lite svårt att betala tillbaka när de inte ens söker skadestånd dock.

Men ehh alltså det är väl fortfarande ditt beslut om du vill vara pissig och leva på samhället och ta bidrag bara för att du blir sur för om du inte får skuldsanering? Jättekonstigt resonemang.
Jag skulle aldrig göra det men utifrån Lassemans perspektiv är inte det stötande för allmänheten. "Vill vara pissig och leva på samhället".

Under dessa 5 år har min sambo försökt ta livet av sig två gånger pga. de jag gjorde mot henne, varpå jag hittade henne uppskuren, medvetslös och fick ringa 112 vartenda gång. Denna skuld kommer jag få leva med resten av livet.
Jag har vidareutbildat mig och skaffat ett välbetalt jobb parallellt som jag arbetat vartenda tillfälle under studietiden (fribelopp var borttaget) för att göra diverse ackorduppgörelser. Jag har t.o.m. fått be polisen om att bli kallad till förhör då dem inte hade tid. Om allt det "goda" jag gjort ändå har noll betydelse i en eventuell bedömning om sanering förstår jag inte varför någon skulle vilja göra det "rätta"?

Ni missar helt min poäng. Om det man gör efteråt för att rättfärdiggöra sina fel har noll betydelse, vad för incitament har man då att göra det som är "rätt"?

Jag vet. Det är därför jag har uttömt vartenda möjliga väg att betala tillbaka innan jag ens såg det som lönt att söka skuldsanering. Blir lite svårt att betala tillbaka när de inte ens söker skadestånd dock.

Jag skulle aldrig göra det men utifrån Lassemans perspektiv är inte det stötande för allmänheten. "Vill vara pissig och leva på samhället".

Under dessa 5 år har min sambo försökt ta livet av sig två gånger pga. de jag gjorde mot henne, varpå jag hittade henne uppskuren, medvetslös och fick ringa 112 vartenda gång. Denna skuld kommer jag få leva med resten av livet.
Jag har vidareutbildat mig och skaffat ett välbetalt jobb parallellt som jag arbetat vartenda tillfälle under studietiden (fribelopp var borttaget) för att göra diverse ackorduppgörelser. Jag har t.o.m. fått be polisen om att bli kallad till förhör då dem inte hade tid. Om allt det "goda" jag gjort ändå har noll betydelse i en eventuell bedömning om sanering förstår jag inte varför någon skulle vilja göra det "rätta"?
Man gör väl inte det rätta för att tjäna på det utan för att det just är det rätta att göra, att man vill göra rätt för sig, att ens samvete vill det. Annars är det ngt annat

Man gör väl inte det rätta för att tjäna på det utan för att det just är det rätta att göra, att man vill göra rätt för sig, att ens samvete vill det. Annars är det ngt annat
Och det är så vi ska basera vårt rättssystem på? Det kommer nog fungera galant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp