Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering & förmånsbil?

@Revlon

Kronofogden räknade på min nettolön (!) så dom var jävligt sjyssta med det och ingen utav borgenärerna hade synpunkter på det heller!

Fick beslutet igår.

@Revlon

Kronofogden räknade på min nettolön (!) så dom var jävligt sjyssta med det och ingen utav borgenärerna hade synpunkter på det heller!

Fick beslutet igår.
Hur menar du "räknade på din nettolön"?

Hur menar du "räknade på din nettolön"?

Precis det jag skrev.

Dom kollade hur mycket pengar jag får netto på lönen vilket är 3-4.000 "mindre" tack vare att jag nu har förmånsbil. Men dom räknade hur mycket jag de facto för in på kontot.

Dom hade ju kunnat säga ja men det är inte vårt problem att du har förmånsbil och räknat hur mycket förmånsbilen kostar netto (ca 3000) och sagt att dessa 3000 ska tillfalla borgenärerna med resonemanget att ska du ha bil får du bekosta det utav ditt betalningsutrymme.

Sen godkände dom också min ökade hyra som nu är ca 17 200 istället för tidigare 12 000.

@Revlon

Fick beslutet igår.
Tusen tack för svar!
Hur såg dina förutsättningar ut? Vad fick du behålla av Lönen i början när du fick skuldsaneringen?
Bytte du sedan jobb & du dessutom fick förmånsbil? Sen omprövade du för detta? Och fick då behålla samma? Eller ännu mer då din boendekostnad gått upp?

När jag fick skuldsanering hade jag 1 jobb. Jag betalade då ca 20.000 i månaden.

Byter första januari det här året till jobb 2.

I jobb 2 så fick jag en förmånsbil. Då plussar lönekontoret på 6.000 på min bruttolön. Detta räknar inte KFM som en del utav mitt utrymme utan man går på nettolönen efter bilen är skattad. Det var dock inte det jag omprövade för - jag omprövade för att jag fick dubbla löner en månad så måste pröjsa in 100.000 nu i juli :D

Men däremot efter det så får jag betala 10 000 mindre i månaden än innan på grund av högre hyra och ändrade förutsättningar i famliljen :D

Skriv om du har fler frågor broder! <3

Kärlek till dig.

Precis det jag skrev.

Dom kollade hur mycket pengar jag får netto på lönen vilket är 3-4.000 "mindre" tack vare att jag nu har förmånsbil. Men dom räknade hur mycket jag de facto för in på kontot.

Dom hade ju kunnat säga ja men det är inte vårt problem att du har förmånsbil och räknat hur mycket förmånsbilen kostar netto (ca 3000) och sagt att dessa 3000 ska tillfalla borgenärerna med resonemanget att ska du ha bil får du bekosta det utav ditt betalningsutrymme.

Sen godkände dom också min ökade hyra som nu är ca 17 200 istället för tidigare 12 000.
Fråga! Ökade din hyra så mycket för att du flyttat till annat boende?

När jag fick skuldsanering hade jag 1 jobb. Jag betalade då ca 20.000 i månaden.

Byter första januari det här året till jobb 2.

I jobb 2 så fick jag en förmånsbil. Då plussar lönekontoret på 6.000 på min bruttolön. Detta räknar inte KFM som en del utav mitt utrymme utan man går på nettolönen efter bilen är skattad. Det var dock inte det jag omprövade för - jag omprövade för att jag fick dubbla löner en månad så måste pröjsa in 100.000 nu i juli :D

Men däremot efter det så får jag betala 10 000 mindre i månaden än innan på grund av högre hyra och ändrade förutsättningar i famliljen :D
Du lever rätt så bra va?

Du lever rätt så bra va?

Allt är ju relativt. När det var som mörkast fick jag hjälp utav kyrkan med mat och blandade sömnpiller med alkohol. Kunde i perioder gå 3-4 dagar utan att jag sov.

Innan jag fick bilen utav företaget vilket var alltså hela mitt vuxna liv typ då fick jag konka barnen på 2 stadsbussar för att handla och du kan ju tänka dig hur ovärdigt det kändes att med två småbarn bära 2 stora citygrosspåsar fulla med mat samtidigt som barnen skriker och alla på bussen tittar på en :D

Sen har det ju naturligtvis blivit bättre och bättre men med barn + skuldsanering så är det ju alltid kämpigt, den här månaden gick barnvagnen sönder och den typen utav utgifter är ju mer påtagliga.

Men jämfört med var jag var så känns det naturligtvis som mycket bättre.

Fråga! Ökade din hyra så mycket för att du flyttat till annat boende?

Det stämmer. Vi blir + 1 i familjen så man får inte ens bo två vuxna + tre barn enligt uthyrarens regler i en så här "Liten" lägenhet (det är en trea)..

Så går ifrån en trea - till en femma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp