Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering & förmånsbil?

Precis det jag skrev.

Dom kollade hur mycket pengar jag får netto på lönen vilket är 3-4.000 "mindre" tack vare att jag nu har förmånsbil. Men dom räknade hur mycket jag de facto för in på kontot.

Dom hade ju kunnat säga ja men det är inte vårt problem att du har förmånsbil och räknat hur mycket förmånsbilen kostar netto (ca 3000) och sagt att dessa 3000 ska tillfalla borgenärerna med resonemanget att ska du ha bil får du bekosta det utav ditt betalningsutrymme.

Sen godkände dom också min ökade hyra som nu är ca 17 200 istället för tidigare 12 000.
Ja nej precis, dem räknar ju ut din disponabla inkomst med förmånsbilen :)
Dem har gjort det samma för mig i löneutmätning.

Det stämmer. Vi blir + 1 i familjen så man får inte ens bo två vuxna + tre barn enligt uthyrarens regler i en så här "Liten" lägenhet (det är en trea)..

Så går ifrån en trea - till en femma.
Grattis!
Vi fick vår 3:e i Februari. Men vi bor i BRF så det är ingen som bryr sig haha.

Grattis!
Vi fick vår 3:e i Februari. Men vi bor i BRF så det är ingen som bryr sig haha.

Lite off topic men måste fråga dig :D.

Hur stor är skillnaden mellan 2 och 3?
Är lite halvstressad över det haha. Känns som att det blir fullt upp?

Lite off topic men måste fråga dig :D.

Hur stor är skillnaden mellan 2 och 3?
Är lite halvstressad över det haha. Känns som att det blir fullt upp?
Skillnaden är mest i logistik.
Annars hänger den 3:e mest med bara :facejoy:
Nu vet jag dock inte åldrarna på dina men jag har en på 0 en på 2.5 och en på 5.5.

Skillnaden är mest i logistik.
Annars hänger den 3:e mest med bara :facejoy:
Nu vet jag dock inte åldrarna på dina men jag har en på 0 en på 2.5 och en på 5.5.

Samma som dig fast plus ett år på dom två :D Så 3.5 och 6.5!

Men jag kan ju säga som så här att nu är butiken stängd...alla tre utav samma kön direkt så nu ska jag ta vapenlicens ;)

Samma som dig fast plus ett år på dom två :D Så 3.5 och 6.5!

Men jag kan ju säga som så här att nu är butiken stängd...alla tre utav samma kön direkt så nu ska jag ta vapenlicens ;)
haha! Stängt här med... Skulle "bara" ha 2 egentligen haha. vi hade 1 av varje innan 3:e kom. Så nu är det klart! Pallar inte med minivan :facejoy:

haha! Stängt här med... Skulle "bara" ha 2 egentligen haha. vi hade 1 av varje innan 3:e kom. Så nu är det klart! Pallar inte med minivan :facejoy:

Hahahaha. Fördelen med samma är att jag slipper köpa nya kläder utan dom har kunnat ärva utav varandra, ekonomiska svängrummet är ju dessvärre vad det är :D

Glömde skriva tack ovan ser jag nu, sorry för det och stort tack!

Jävla år 2025 för mig - Nytt barn, Ny lägenhet, Nytt jobb, Ny bil - Ny betalplan :D

Hahahaha. Fördelen med samma är att jag slipper köpa nya kläder utan dom har kunnat ärva utav varandra, ekonomiska svängrummet är ju dessvärre vad det är :D

Glömde skriva tack ovan ser jag nu, sorry för det och stort tack!

Jävla år 2025 för mig - Nytt barn, Ny lägenhet, Nytt jobb, Ny bil - Ny betalplan :D
Ingen fara!
Ja vi fick 1 grabb först, sen 2 töser så nu kan den senaste ärva.

Samtidigt så har vi bra mor/far föräldrar som skämmer bort, så ännu har min ekonomiska situation inte påverkat något...
Grabben vill dock börja med hockey. Den blir tuff utan sanering...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp