Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering - Få anstånd november månad till tandvård

Jag fick gå akut till tandläkaren för några veckor sedan pga skada på en tand efter ett fall och jag fick dra ut tanden tyvärr. Närmre 4000 kr plus att en ny kommer att kosta 12000 kr. Nya tänder är kosmetiskt så det får man garanterat inte anstånd för det andra får du nog ta från din betalningsfria månad om du inte har en nollplan förstås
Nollplan? Ts har ju skrivit att varje betalning är 13 264 kr...

Finns inga anstånd att få, begär omprövning, tar några månader.

Jag fick gå akut till tandläkaren för några veckor sedan pga skada på en tand efter ett fall och jag fick dra ut tanden tyvärr. Närmre 4000 kr plus att en ny kommer att kosta 12000 kr. Nya tänder är kosmetiskt så det får man garanterat inte anstånd för det andra får du nog ta från din betalningsfria månad om du inte har en nollplan förstås

Fast nya tänder är inte kosmetiskt om de främjar funktionen i munnen. Kosmetiskt kan räknas om det gäller t ex främre tänderna som vi inte tuggar så mycket med , men tänderna längre in i munnen kan du nog få på högkostnad, om de är kassa kan du ju inte tugga ordentligt.

Jag har genomgått två större behandlingar om totalt ca 57 000 kr hos tandläkaren, just lagat, dragit ut och behövt nya, och båda gångerna omprövade jag skuldsaneringen. Båda gångerna fick jag behålla pengar för behandlingarna från betalningsplanen eftersom tandläkaren intygat att behandlingen är nödvändig och billigaste alternativet.

Fast nya tänder är inte kosmetiskt om de främjar funktionen i munnen. Kosmetiskt kan räknas om det gäller t ex främre tänderna som vi inte tuggar så mycket med , men tänderna längre in i munnen kan du nog få på högkostnad, om de är kassa kan du ju inte tugga ordentligt.
Det är iofs sant.

Precis så är det. Allt handlar om vad FK tandläkare bedömer. Min tandläkare skickade in röntgenplåtar, undersökningsjournaler och sin bedömning och sen beslutar FK vilka de anser täcks av högkostnadsskyddet. Det är absolut inte pga kosmetik utan funktion. Tror jag fick betala 3 på fullpris för att alla skulle täckas med kronor.

Köp en biljett till Makedonien på wizzair för typ 1000kr tur/retur. Åk ner dit och fixa dina tänder för halva dom pengarna.

Absolut det smartaste.
Tack Terry. Räknade först med att folk skulle tycka jag är dum i huvudet som kommer med ett sånt tips. Men faktum är att i Mk kostar det typ 10€ att dra ut en tand ”1400 i Sverige”. Rotfylla en tand kostar typ 60€ så man sparar in på det ganska bra om man har behovet av det. Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp