Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, efter första samtalet vad ska man tänka på?

Okej o de är för sent nu? Min handläggare sa att pengarna inte hade fördelats ut när vi pratade den 27/1 på förmiddagen.

Skulle tro det. Borde vara tre veckor man har på sig. Finns inget som hindrar att man överklagar ändå.

Det förstår jag och du kan inte göra mer än ditt bästa. Ingen anhörig som kan hjälpa till?
Nej det tror jag inte. Vill inte sätta någon annan i klistret heller, så vill inte ens fråga. Men det är väl bara bryta ihop och inse att det är såhär det är nu och försöka acceptera det.

Nej det tror jag inte. Vill inte sätta någon annan i klistret heller, så vill inte ens fråga. Men det är väl bara bryta ihop och inse att det är såhär det är nu och försöka acceptera det.
Bryt ihop och deppa ett tag. Se sen vad och om du kan göra nåt. Kanske jobba extra? Läsa trådar om @Myra och @Anam och deras skuldböcker? Väldigt inspirerande och dom har bägge stor kunskap i ämnet snöbollsmetoden.
Kämpa på. Önskar dig lycka till.

Besviken som sjutton. Ja, det blev avslag på skuldsaneringen. Motiveringen är att jag har för lite skulder och klarar att betala dem själv i rimlig tid...... Jag förstår faktiskt inte.

Min skuld är 625 000 ( kanske inte den största i historien, men definitivt inte liten).Skulden har ökat ca 50 000 kr senaste året på löneutmätning.

Jag betalar 11 000 kr i månaden på löneutmätning

Enligt kronofogdens skuldprognos Har skulderna gått ner till ca 420 000 kr på 10 år. På 10 år har jag betalt in 1, 3 miljoner och skulderna minskat med ca 200 000 kr.

Min fråga. Är det lönt att överklaga beslutet? Står ju att man kan skicka in ny ansökan om skuldsanering, men det känns ju " onödigt" med den motiveringen jag fick idag, jag har ju inte tänkt dra på mig mer skulder för att skulden är för liten.

Nä jag tappade allt nu, hela livet blev meningslöst. Löneutmätning till pensionen och sen en låg pension pga vårdyrket med dålig lön.
Trist.. Jag hade både överklagat och bokat in tid med skuldrådgivare för att skicka en ny ansökan - du har inte det minsta att förlora på det. Men allt att vinna.

Bryt ihop och deppa ett tag. Se sen vad och om du kan göra nåt. Kanske jobba extra? Läsa trådar om @Myra och @Anam och deras skuldböcker? Väldigt inspirerande och dom har bägge stor kunskap i ämnet snöbollsmetoden.
Kämpa på. Önskar dig lycka till.
Tack, ja jag får försöka rycka upp mig, men tungt idag. Jag jobbar idag heltid på nattjobb, vilket egentligen redan är för " mycket " med tanke på en hjärtinfarkt och hjärtsvikt. Både läkare och arbetsgivare tycker jag borde gå ner i tid, men jag försöker kämpa på. Jag klarar inte ett extrajobb också i dagsläget. Försöker vara lite hundvakt ibland, men även det är svårt när man behöver sova på dagarna när folk oftast behöver hjälp med det.

Trist.. Jag hade både överklagat och bokat in tid med skuldrådgivare för att skicka en ny ansökan - du har inte det minsta att förlora på det. Men allt att vinna.
Det jag inte förstår är hur ca 20 år av löneutmätning är anledningen till avslaget och det räknas som " inom rimlig tid". Om 20 år har jag passerat pensionsåldern med några år.

Ja jag får se vad jag ska göra, behöver nog smälta allt innan jag kan tänka klart igen

Det jag inte förstår är hur ca 20 år av löneutmätning är anledningen till avslaget och det räknas som " inom rimlig tid". Om 20 år har jag passerat pensionsåldern med några år.

Ja jag får se vad jag ska göra, behöver nog smälta allt innan jag kan tänka klart igen
Har du haft löneutmätning länge?

Tack, ja jag får försöka rycka upp mig, men tungt idag. Jag jobbar idag heltid på nattjobb, vilket egentligen redan är för " mycket " med tanke på en hjärtinfarkt och hjärtsvikt. Både läkare och arbetsgivare tycker jag borde gå ner i tid, men jag försöker kämpa på. Jag klarar inte ett extrajobb också i dagsläget. Försöker vara lite hundvakt ibland, men även det är svårt när man behöver sova på dagarna när folk oftast behöver hjälp med det.
Förstår att det är tungt. Hälsan är viktigare än allt annat. Mår man inte bra så hur ska man orka ta tag i saker. Kan du göra nån förändring där? Kanske ska lyssna på läkaren?
Ta hand om dig.

Förstår att det är tungt. Hälsan är viktigare än allt annat. Mår man inte bra så hur ska man orka ta tag i saker. Kan du göra nån förändring där? Kanske ska lyssna på läkaren?
Ta hand om dig.
Tack men det går ändå ganska bra. Jag mår bra med mediciner och klarar av jobbet, men hjärtsvikt är ju inget som blir bättre med åren. Känns ju inte heller som ett bra alternativ nu att gå ner i tid och förlora mer lön. Och med lite ironi i rösten efter dagens avslag, kan jag likväl jobba när man ändå inte har något att se fram emot längre. ( ursäkta om jag låter bitter, just nu är jag det)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp