Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, efter första samtalet vad ska man tänka på?

Precis som ovan säger. Det drabbade mig. Min handläggare sa att jag skulle få tillbaka löneutmätningen , hade samtal & fick inledande 27/1 . 28/1 avslutades utmätningen. Men tyvärr de hann o fördelas ut till borgenärerna så jag fick inte tillbaka en krona

Tack för svar. Hur menar du att jag ska kunna påskynda processen? Och vem menar du att jag ska ringa och förklara för? Förlåt men förstår inte.

Det ger ingenting att ringa om det.. kfm har infon.

Eller, nej inte automatiskt men nära på. Ett kontor har i uppgift att avsluta alla löneutmätningar när san inl signalen kommer. Det görs rätt fort.

Precis som ovan säger. Det drabbade mig. Min handläggare sa att jag skulle få tillbaka löneutmätningen , hade samtal & fick inledande 27/1 . 28/1 avslutades utmätningen. Men tyvärr de hann o fördelas ut till borgenärerna så jag fick inte tillbaka en krona

Låter som ett fördelningsbeslut som skulle upphävts om man klagat på det.

Låter som ett fördelningsbeslut som skulle upphävts om man klagat på det.
Va menar du? Borde jag klaga? Det skumma var att min handledare på skuldsaneringen sa att jag skulle få tillbaka min utmätning men efter 1 vecka kontaktade jag henne och då svarade hon att pengarna fördelats ut konstigt nog..

Va menar du? Borde jag klaga? Det skumma var att min handledare på skuldsaneringen sa att jag skulle få tillbaka min utmätning men efter 1 vecka kontaktade jag henne och då svarade hon att pengarna fördelats ut konstigt nog..
Det kan ju bero på när pengarna från din lön till KFM gick iväg. Bara för att du fick lönen den 27:e så betyder det inte nödvändigtvis att pengarna till utmätningen drogs samma dag. Din lön kan ha varit klar o körd en vecka före.

Det kan ju bero på när pengarna från din lön till KFM gick iväg. Bara för att du fick lönen den 27:e så betyder det inte nödvändigtvis att pengarna till utmätningen drogs samma dag. Din lön kan ha varit klar o körd en vecka före.
Allt handlar om när pengarna fördelats i förhållande till när saneringen inletts.

Ja du skulle kunna ha överklagat fördelningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp