Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nä men lite otålig och nervös börjar man ju bli.

Betalplanen kom innan jul. Nu börjar det kännas som en lång väntan

Nä men lite otålig och nervös börjar man ju bli.

Betalplanen kom innan jul. Nu börjar det kännas som en lång väntan
Hej !

Jag är i samma situation.
Fick betalplanen innan Jul.
Enligt handläggaren så borde ett beslut komma i slutet av Januari eller i början på Februari-
Nervöst väntande faktiskt, man vill börja blicka framåt nu.
Jag vet inte om man skall ringa handläggaren eller avvakta några veckor till

Hej !

Jag är i samma situation.
Fick betalplanen innan Jul.
Enligt handläggaren så borde ett beslut komma i slutet av Januari eller i början på Februari-
Nervöst väntande faktiskt, man vill börja blicka framåt nu.
Jag vet inte om man skall ringa handläggaren eller avvakta några veckor till
exakt! precis sådär tänker jag också, jag fick betalplan i slutet på november ja, och nu är det mitten av februari, jag vet inte om det är bra eller dåligt att det tar sån tid att skicka ut beslutet? Och ringer jag känner jag mig mest tjatig, svårt!
varje gång det plingar i telefonen tror jag att det är från kivra....börjar bli riktigt jobbigt mentalt att sitta och vänta och vänta och vänta nu...

Har börjat kolla mejlen varje dag efter mejl från kivra

Även kollat min uc och ser att alla lån utom ett är borta.

Känns inte som att det kommer skynda på något att ringa, finns säkert en anledning till varför man ej fått något beslut ännu. Även om väntan börjar bli jobbig nu, hade behövt lite glädjande besked

Alla som väntar..Läste just på Expressen att de har mkt göra pga ovanligt många ansökningar som kommit in. Kan ju vara en orsak att det dröjer för er som väntar på besked.

Vad ni än gör, ring inte eran handläggare i ur och skur o fråga hur det går, det gör ju bara att allting tar ännu längre tid om dom ska sitta i telefon hela dagarna, ge dom arbetsro! Det tar den tid det tar, dom har mycket att göra och det är ingenting ni kan påverka ändå!

Under helåret 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering, en minskning med drygt 2 000 personer. Samtidigt sjönk även antalet beviljade skuldsaneringar något, från 11 661 till 10 182.
källa: expressen.se

någon som är bättre än jag på matte och kan räkna ut andelen godkända ansökningar i procent kontra hur många som ansökte ?

Under helåret 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering, en minskning med drygt 2 000 personer. Samtidigt sjönk även antalet beviljade skuldsaneringar något, från 11 661 till 10 182.

någon som är bättre än jag på matte och kan räkna ut andelen godkända ansökningar i procent kontra hur många som ansökte ?
Däremot har jag läst att dom som inte går via kommunens skuldrådgivning får i större utsträckning avslag!

Om jag inte är helt fel ute så blir det väl 10182/25658= 38, 3% ungefär. Eller minns jag min matte fel? Haha

Däremot har jag läst att dom som inte går via kommunens skuldrådgivning får i större utsträckning avslag!
Jaså? Vet du vad det beror på? Jag sökte själv och hoppas få gå vidare från min inledande jag fick i nov.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp