Hej !Nä men lite otålig och nervös börjar man ju bli.
Betalplanen kom innan jul. Nu börjar det kännas som en lång väntan
exakt! precis sådär tänker jag också, jag fick betalplan i slutet på november ja, och nu är det mitten av februari, jag vet inte om det är bra eller dåligt att det tar sån tid att skicka ut beslutet? Och ringer jag känner jag mig mest tjatig, svårt!Hej !
Jag är i samma situation.
Fick betalplanen innan Jul.
Enligt handläggaren så borde ett beslut komma i slutet av Januari eller i början på Februari-
Nervöst väntande faktiskt, man vill börja blicka framåt nu.
Jag vet inte om man skall ringa handläggaren eller avvakta några veckor till
Däremot har jag läst att dom som inte går via kommunens skuldrådgivning får i större utsträckning avslag!Under helåret 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering, en minskning med drygt 2 000 personer. Samtidigt sjönk även antalet beviljade skuldsaneringar något, från 11 661 till 10 182.
källa: expressen.se
någon som är bättre än jag på matte och kan räkna ut andelen godkända ansökningar i procent kontra hur många som ansökte ?
Om jag inte är helt fel ute så blir det väl 10182/25658= 38, 3% ungefär. Eller minns jag min matte fel? HahaUnder helåret 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering, en minskning med drygt 2 000 personer. Samtidigt sjönk även antalet beviljade skuldsaneringar något, från 11 661 till 10 182.
källa: expressen.se
någon som är bättre än jag på matte och kan räkna ut andelen godkända ansökningar i procent kontra hur många som ansökte ?
Jaså? Vet du vad det beror på? Jag sökte själv och hoppas få gå vidare från min inledande jag fick i nov.Däremot har jag läst att dom som inte går via kommunens skuldrådgivning får i större utsträckning avslag!