Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok tack . Jaha vad bra att man får veta det isåfall . Tycker ändå inte inte att det borde bli avslag när jag haft avbetalningsplaner i 3-4 år på inkasso och verkligen gjort allt jag kan . Jag menar bara för ett enda dumt Pjum lån för en månad sen , men vem vet
Det beror också på din ålder och inkomst, dom kan anse att du kan betala under överskådlig tid ca 15 år via löneutmätning!

Det beror också på din ålder och inkomst, dom kan anse att du kan betala under överskådlig tid ca 15 år via löneutmätning!
Ja det vet jag och jag har räknat ut att det skulle ta 25 år att betala min skuld och jag är över 40 så borde i det avseendet vara krattat för skuldsanering .

Ok tack . Jaha vad bra att man får veta det isåfall . Tycker ändå inte inte att det borde bli avslag när jag haft avbetalningsplaner i 3-4 år på inkasso och verkligen gjort allt jag kan . Jag menar bara för ett enda dumt Pjum lån för en månad sen , men vem vet
Ett lån är ett lån. De vill se en tydlig brytpunkt då du slutat låna så att då ha lånat i nära anslutning till en skuldsaneringsansökan kan ställa till det. Bara så du vet :)

Ett lån är ett lån. De vill se en tydlig brytpunkt då du slutat låna så att då ha lånat i nära anslutning till en skuldsaneringsansökan kan ställa till det. Bara så du vet :)
Okej då. Får se hur jag gör .

En fråga jag kommer ansöka om
Skuldsanering inom 1-2 månader . Mina 10 lån är. Mellan 2-6 år gamla men ETT jäkla sms lån har och det var ju Pjum som dök upp i hopp att vinna tid viket ju var urdumt i efterhand . Vad tjänade jag på det , en månad bara . Men men betyder det att det blir avslag på skuldsanering då vid just vara det lånet som togs för en månad sen . Trots att övriga lån är så osss gamla ?
Sök det värsta du kan få är ett nej. Det är gratis och kanske in ända möjlighet att bli fri inom snar framtid. Pjum lånet var så klart inte till din fördel men du kan alltid hävda att det gick till att betala skulder samt el och matkostnader för att överleva. Men du insåg att du inte kunde fortsätta att låna du behöver få hjälp med sanering för att kunna andas och bygga en framtid. Dem är människor dem också och med tanke på inflation och elpriser är det inte så konstigt egentligen. Det beror på handläggaren och dennes helhetsbedömning

Hur skickas betalplanen till bankerna/inkasso bolagen? Elektronsk eller per post och hur svarar dom? Snigelposten?

Hej
blir helt bedrövad av att läsa om ditt bemötande från den personen på kfm, om du minns vad han hette skulle jag fan skicka ett mail till berörd avdelning och säga att sådär kan man faktiskt inte tilltala folk som behöver hjälp/råd/stöd i livet med sin ekonomi, det är ett väldigt stort steg att ansöka om skuldsanering och INSE att man inte fixar det, att svälja stoltheten och bror duktig syndromet är stort nog! Hoppas verkligen du får prata med någon annan nästa gång du ringer som besitter EMPATI för det där gjorde mig bara förbannad!

Stort lycka till iaf och hoppas det löser sig för dig, kram på dig!
Tack snälla.. det lär väll finnas nånstans hos dom vem som tog emot mitt senaste samtal.. men det var utan tvekan den otrevligaste människa jag mött över telefonen.. Jag hoppas innerligt att den dagen skusan ringer att det är någon som ”orkar” lyssna och hör mina ord. För jag har kämpat varje dag sen april/maj -21 och nu januari-23 släppte jag helt .. med råd och stöd från min skuld & budgetrådgivare..

Hur skickas betalplanen till bankerna/inkasso bolagen? Elektronsk eller per post och hur svarar dom? Snigelposten?
En av mina borgenärer är en anhörig , det kom via snigelpost med frankerat brev att skicka tillbaka med underskrift .. Kan ej svara för inkassobolagen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp