Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni med pågående hur ofta behöver man ompröva? Låt säga att du får en löneökning med 5k månaden så behöver man ompröva?och riskerar då betala 5 k mer? Men kör man istället 2,5K höjning i månaden och resten i 2 klump utbetalningar på betalningsfri månader juni o dec behöver man ompröva då?
Eller ska man önska en ökad inbetalning på pensionen istället för löneökning för att slippa ompröva ? Andra löneförmåner man kan yrka på istället för ökad lön som kan förbättra livskvaliteten? Jag bara spekulerar nu hur har ni gjort?
En varaktig ökning av BETALNINGSUTRYMMET (alltså netto efter skatt) på 4000-5000 kr/månad ska omprövas. Dom betalningsfria månaderna ha ingen betydelse i det sammanhanget.

Hej på er.
Provar att hoppa in i denna tråd då jag känner mig ensam och väldigt ledsen över hur livet blivit..

har ansökt om skuldsanering med min skuld & budgetrådgivare.

Fyller 27 år i år, har skulder på 735.188 hos kf och 200.000 privat… en ond cirkel som startade 2016.
Har en son på 6 år och väntar mitt andra barn nu i februari. Blivit lämnad mitt upp i allt då jag berättade hela skuldbilden för barnens pappa och han vill inte alls följa med på denna resa. Bor nu hos min mamma och pappa och betalar halva hyran. Har alltid haft jobb men aldrig tjänat över 17-18 innan skatt för än jag bytte jobb förra året och fick då en ny lön på 29.000 innan skatt. Men löneutmätningen kom snabbt. Tappade ekonomin pga ett plötsligt dödsfall av nära släkting i min famn april-21 .. sista lånet taget juli-21 men efter det inte en krona… inget spelmissbruk eller dylikt.

pratade idag men en på KF för att ändra inkomst eftersom jag går på mammapenning nu och dom inte kan utmäta lönen utan måste utmäta från FSK.. Han va sjukt otrevlig och sa att en skuldsanering inte är att tänka på i min ålder. Det är bara betala och se glad ut, att jag har barn skulle jag tänkt på tidigare typ … jag fattar vad han säger .. men jag mår redan dåligt som det är. Varför sa då min skuldrådgivare att vi skickar in en ansökan om jag ändå är ”körd”? .. jag vill ta ansvar för mina skulder men löneutmätning då kommer jag aldrig bli fri .. Tack om du orkade läsa ända hit ..

Hej
blir helt bedrövad av att läsa om ditt bemötande från den personen på kfm, om du minns vad han hette skulle jag fan skicka ett mail till berörd avdelning och säga att sådär kan man faktiskt inte tilltala folk som behöver hjälp/råd/stöd i livet med sin ekonomi, det är ett väldigt stort steg att ansöka om skuldsanering och INSE att man inte fixar det, att svälja stoltheten och bror duktig syndromet är stort nog! Hoppas verkligen du får prata med någon annan nästa gång du ringer som besitter EMPATI för det där gjorde mig bara förbannad!

Stort lycka till iaf och hoppas det löser sig för dig, kram på dig!

En fråga jag kommer ansöka om
Skuldsanering inom 1-2 månader . Mina 10 lån är. Mellan 2-6 år gamla men ETT jäkla sms lån har och det var ju Pjum som dök upp i hopp att vinna tid viket ju var urdumt i efterhand . Vad tjänade jag på det , en månad bara . Men men betyder det att det blir avslag på skuldsanering då vid just vara det lånet som togs för en månad sen . Trots att övriga lån är så osss gamla ?

Skuldsanering inom 1-2 månader . Mina 10 lån är. Mellan 2-6 år gamla men ETT jäkla sms lån har och det var ju Pjum som dök upp i hopp att vinna tid viket ju var urdumt i efterhand . Vad tjänade jag på det , en månad bara . Men men betyder det att det blir avslag på skuldsanering då vid just vara det lånet som togs för en månad sen . Trots att övriga lån är så osss gamla ?
Svårt att veta om det blir avslag el inte men det ser ju såklart inte bra ut i en ansökan att du så nyss tagit ett lån. Skulle nog låta det gå längre tid och inga nya lån!

Generellt är väl nya lån inget imponerande men det beror nog mycket på vad du använt det till, hur mycket och varför. Jag hade ett lån som var knappt en månad ungt på 15 000:- (majoriteten av mina skulder var typ 1-2 månader unga pga företagskonkurs) men blev beviljad skuldsanering.

Generellt är väl nya lån inget imponerande men det beror nog mycket på vad du använt det till, hur mycket och varför. Jag hade ett lån som var knappt en månad ungt på 15 000:- (majoriteten av mina skulder var typ 1-2 månader unga pga företagskonkurs) men blev beviljad skuldsanering.
Ok

Svårt att veta om det blir avslag el inte men det ser ju såklart inte bra ut i en ansökan att du så nyss tagit ett lån. Skulle nog låta det gå längre tid och inga nya lån!
Ska jag vänta 6 mån eller hur länge ?

Såklart du kan ansöka nu också. Vid ett avslag får du veta vad du behöver åtgärda innan en ny ansökan.
Ok tack . Jaha vad bra att man får veta det isåfall . Tycker ändå inte inte att det borde bli avslag när jag haft avbetalningsplaner i 3-4 år på inkasso och verkligen gjort allt jag kan . Jag menar bara för ett enda dumt Pjum lån för en månad sen , men vem vet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp