Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är 15 veckor sedan jag också fick inledande. Inte hört ett ljud jag heller.

Normalbeloppen samt drivmedelskostnader ändrades 1 Januari. Det är inte inräknat i inledande betalplan. Brukar det vara någon hänsyn till detta?
I och med det är ovanliga och ganska så stora skillnader mot vad det brukar ändras per år så handlar det om relativt mycket pengar. Förstår såklart att det är en ovanlig situation.

Funderar på att ringa handläggaren, vi skulle höras i januari sa han när vi pratades vid i oktober. Men vill samtidigt inte ringa och störa.... Någon som frågat sin handläggare om detta?
Inledande betalplan kan inte ändras förs beslutet kommer antar jag?

Normalbeloppen samt drivmedelskostnader ändrades 1 Januari. Det är inte inräknat i inledande betalplan. Brukar det vara någon hänsyn till detta?
I och med det är ovanliga och ganska så stora skillnader mot vad det brukar ändras per år så handlar det om relativt mycket pengar. Förstår såklart att det är en ovanlig situation.

Funderar på att ringa handläggaren, vi skulle höras i januari sa han när vi pratades vid i oktober. Men vill samtidigt inte ringa och störa.... Någon som frågat sin handläggare om detta?
Du kommer få ny betalplan när beslutet kommer ( om det blir beviljat) med de nya beloppen.
Min betalplan ändrades 3 gånger innan det var klart.

Jag fick betalplanen i oktober och väntar också fortfarande på beslut. Men min handläggare ändrade betalplanen enligt de nya beloppen och skickade ut info om detta till borgenärerna så att de kunde yttra sig. Ring din handläggare och hör efter. Om det dröjer med beslutet av någon anledning kanske han kan ändra betalplanen nu som min gjorde så du slipper betala för mycket :)

Jag fick betalplanen i oktober och väntar också fortfarande på beslut. Men min handläggare ändrade betalplanen enligt de nya beloppen och skickade ut info om detta till borgenärerna så att de kunde yttra sig. Ring din handläggare och hör efter. Om det dröjer med beslutet av någon anledning kanske han kan ändra betalplanen nu som min gjorde så du slipper betala för mycket :)
Då ringer jag handläggaren imorgon.
Hur lång tid tog det innan betalplanen ändrades?

Då ringer jag handläggaren imorgon.
Hur lång tid tog det innan betalplanen ändrades?
Frågade om det och fick veta att den skulle ändras före jul.. men fick beslut om ändrad betalplan nu i början på Jan. Men jag börjar inte betala förrän i Feb ändå för jag har inte haft nåt betalningsutrymme förrän då pga föräldraledig så det var inte så brådskande

Jag har typ samma sak fast fick inledande för 15 veckor sedan utan ha hört nåt
Jag tycker också att det är mycket märkligt att det skiljer så mycket på väntetiden.
Jag har tittar ibland på post och inrikes tidningarna.
Där ser jag snabbast beskeden är på 10 veckor från inledande till beslutande skuldsanering medan vissa har fått vänta upp till ett år från inledande till ett beslutande skuldsanering.
Är det någon som vet varför och vad det beror på ?

• Gilla
Reaktioner: p79
Jag tycker också att det är mycket märkligt att det skiljer så mycket på väntetiden.
Jag har tittar ibland på post och inrikes tidningarna.
Där ser jag snabbast beskeden är på 10 veckor från inledande till beslutande skuldsanering medan vissa har fått vänta upp till ett år från inledande till ett beslutande skuldsanering.
Är det någon som vet varför och vad det beror på ?
Det är definitivt inget konstigt med det, alla har ju olika förutsättningar! Hur många borgenärer man har, och vilka borgenärer spelar också in, arbetsbördan på respektive enhet är olika, har det uppkommit nya uppgifter? det är massor av faktorer som spelar in!

Det är definitivt inget konstigt med det, alla har ju olika förutsättningar! Hur många borgenärer man har, och vilka borgenärer spelar också in, arbetsbördan på respektive enhet är olika, har det uppkommit nya uppgifter? det är massor av faktorer som spelar in!
Tycker inte det borde skilja 10 månader från kortaste svarstid till längsta svarstid från inledande skuldsanering till ett beslut.
Borgenärerna har 3 veckor på sig och rapportera in till kronofogden max 5 veckor beroende på helgdagar.

Tycker inte det borde skilja 10 månader från kortaste svarstid till längsta svarstid från inledande skuldsanering till ett beslut.
Borgenärerna har 3 veckor på sig och rapportera in till kronofogden max 5 veckor beroende på helgdagar.
Det kan väl finnas en hel del svårigheter i en del fal som kanske leder till länge utredningar, överklagande etc. Det är väl inte så konstigt?

Kollade hur lång till tid det tog för oss fr inledande till beslut (2017). Tog 17 veckor. Vi satt lugnt i båten hela tiden. Funderade aldrig över att det tog lång tid. El tog det lång tid..vi hade ingen aning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp